Vlada Andreja Plenkovića neće monetizirati autoceste, ali će ih i dalje kreditirati. To u Banskim dvorima smatraju jeftinijim. Dugoročno, Hrvatske autoceste bit će u hrvatskom vlasništvu. No u ovom trenutku zbog tih kredita tri hrvatske tvrtke koje kontrolira država – Hrvatske autoceste, Autoceste Zagreb – Rijeka i Hrvatske ceste – dužne su 5,2 milijarde eura.
Pročitajte i ovo
Nadzor brzine
Sve više kamera na hrvatskim cestama: "Postavljaju se na mjesta koja donose novac, a evo gdje bi trebale"
Velike promjene
Naplatne kućice odlaze u povijest: Ovako ćemo u budućnosti plaćati cestarinu
Najveći problem za Banske dvore predstavlja što država garantira za povrat tih kredita, a činjenica da četiri milijarde treba vratiti do 2020., alarm je na crveno, s obzirom na to da te tri tvrtke to ne mogu vraćati.
Cijeli plan koji su Banski dvori osmislili, koji bi se trebao početi primjenjivati sljedeće godine, jest ovakav: od 2,5 do 3 milijarde eura uzeo bi se kredit, gdje bi kreditne rate sa 2020. produžili na 2030. godinu.
A kako to planiraju izvesti i čemu se nadaju?
Sada su kamate na kredite koje su uzele cestarske tvrtke od četiri do pet posto. Posljednje kredite koje je država uzela, primjerice za autoceste u Londonu iznosile su 2,75 posto. Ili država koja je prošli tjedan uzela kredit da se zaduži kako bi vratila stari kredit iznosili su 1,75 posto. Procjena je Banskih dvora da u pregovorima s bankama dođu do kamata od 1,75 do 2,75 posto, odnosno gotovo dvostruko manje nego što su sada.
Prije su se krediti sklapali na pet, eventualno sedam godina, a sada u Banskom dvorima pokušavaju postići ugovor kako bi se krediti vratili u 12 godina. Na taj bi način rate bile manje i svi bi to mogli podnijeti.
Kada i ako sve to dogovorimo, posljednji euro za ceste i autoceste porezni obveznici ove zemlje vratit će 2034. godine.
Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr.