Predsjednik Hrvatske udruge radničkih sindikata (HURS) Ozren Matijašević ustvrdio je u utorak da je trajektna linija Valbiska-Lopar Jadroliniji dodijeljena na namještenom natječaju, a vjeruje da Jadrolinija uživa monopol u pomorskom prometu na Jadranu te da bi zbog toga mogla doživjeti sudbinu autocesta, koje Vlada namjerava monetizirati.
Pročitajte i ovo
problemi za Jadroliniju
Ponovno drama: Oglasili se sigurnosni alarmi, trajekt se vratio u luku
Zabio se u obalu
Poznato što je uzrokovalo nesreću katamarana Silba: Oglasila se Jadrolinija
'Uvjeren sam da je na djelu scenarij po kojem će početkom 2017. godine, kada će se na natječaj u pomorskom prometu moći javljati i strani brodari, Jadrolinija, koja ima sve poslove koje želi, biti privatizirana, nešto slično kao što Vlada pokušava napraviti s monetizacijom hrvatskih autocesta', rekao je Matijašević na konferenciji za novinare u Splitu.
Upozorio je da Jadrolinija posjeduje čak 23 od 25 trajektnih linija, a nedavni natječaj na kojem je trajektna linija Valbiska (Krk) - Lopar (Rab) dodijeljena upravo Jadroliniji smatra najnovijim dokazom monopola državnog brodara.
Upozorio je da je trajektna linija Valbiska-Lopar oduzeta Linijskoj nacionalnoj plovidbi (LNP) iz Splita nakon sedmogodišnje plovidbe, koju je, ustvrdio je Matijašević, LNP obavljao vrlo kvalitetno.
'Kako sumnjamo da se radi o namještenom natječaju, kojim se pogoduje Jadroliniji, a u opasnost dovodi sudbina 50-ak radnika LNP-a i ugrožava konkurentnost tržišnog natjecanja, uputili smo prigovor i žalbu Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave, Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja te predstavništvu Europske komisije u Hrvatskoj', istaknuo je Matijašević.
FOTO Trajekt u Splitu udario u obalu, Hitna odvezla četiri osobe
Rekao je kako od domaćih institucija ne očekuje mnogo na rješavanju tih prigovora i žalbi, ali od Europske komisije očekuje da će 'po tko zna koji put opaučiti po obrazu ovu vlast'.
Matijašević je ustvrdio kako je riječ o 'primjeru naštimanog natječaja' i da su prekršena pravila tržišnog natjecanja, čime su, smatra, hrvatske vlasti Europi pokazale 'dvostruko lice' jer preuzimaju obveze i potpisuju dokumente, a onda potpisano ne provode u djelo.
Vlasti u Splitu i županiji Matijašević je pozvao da se usprotive oduzimanju trajektne linije od LNP-a, podsjećajući da je riječ o tvrtki sa sjedištem u Splitu, čiji je opstanak, kako je rekao, sada upitan.
'Tražimo od Vlade poništenje ovog natječaja. Ne vjerujem u postupanje ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, koji svakog dana pokazuje svoju nekvalitetu, ali zazivam premijera Zorana Milanovića da uđe u ovaj slučaj i reagira', poručio je Matijašević.
Predsjednik Hrvatskog sindikata pomoraca (HSP) Denis Jelaska istaknuo je kako je na natječaju za liniju Valbiska-Lopar, koji je raspisala Agencija za obalni i linijski promet, prihvaćena ponuda Jadrolinije koja se natjecala s novim skupljim brodom, ali i 'dampiškim cijenama'.
'Subvencija je s 3,6 miljuna kuna u natječaju povećana na četiri milijuna kuna kako bi Jadrolinija mogla servisirati novi skuplji brod, ali i veću posadu. Ponudili su da će održavati liniju za samo 2,7 milijuna kuna na godinu, a da je to bila odluka u posljednji trenutak, govori to što je Jadrolinija prije sedam godina za istu liniju tražila milijun kuna veću državnu poptoru iako je tada imala stariji i jeftinji brod do sadašnjeg', objasnio je Jelaska. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook