Ivica Puljak (Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL)
Ivica Puljak (Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL) Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Znanstvenik i član predsjedništva stranke Pametno Ivica Puljak komentirao je u srijedu ispodprosječne rezultate hrvatskih učenika na PISA testiranju za 2018. godinu rekavši kako bi zbog toga trebalo proglasiti dan žalosti.


"Zbog ovoga bih proglasio dan žalosti, sazvao specijalnu sjednicu parlamenta, zatvorio sve ministre u klauzuru i izašao s hitnim planom da ovo preokrenemo u sljedeće tri godine", poručio je Ivica Puljak komentirajući loše rezultate hrvatskih učenika na sva tri ispitna područja na OECD-ovu istraživanju PISA, na kojem su u čitalačkoj pismenosti završili na 29., u matematičkoj na 40., a u prirodoslovnoj na 36. mjestu.

Vezani članci Ivica Puljak (Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL) Ivica Puljak: "Borit ćemo se protiv populizma, uvijek smo spremni reći istinu" Ivica Puljak (Foto: Marin Tironi/PIXSELL) Puljak: S optimizmom gledamo na snažnu, ujedinjenu i naprednu Europu

Stoljeće u kojem živimo stoljeće je ne samo znanja nego i znanosti. Budućnost svih nas, a naročito naše djece i unuka, ovisi o tome koliko će znati i voljeti znanost. Ovi rezultati, a naročito trend smanjivanja prirodoslovne pismenosti, prava su nacionalna katastrofa, smatra Puljak.

Porazni rezultati hrvatskih učenika posljedica su politiziranja reforme obrazovanja, dugogodišnjeg ignoriranja stručnjaka i politike vođene isključivo jeftinim, uskogrudnim interesima, bez dugoročnih ciljeva i stvarne namjere da se dramatično loša situacija u hrvatskom obrazovanju promijeni i da se učenicima pruži funkcionalno znanje i prilika za bolju budućnost.

"Obrazovanje bi trebalo biti apsolutni prioritet svakog modernog društva, a ovi su rezultati najbolji pokazatelj toga da obrazovanje onima koji vode ovu državu ne samo da nije prioritet, već se ponašaju kao da im je u interesu da vlastitoj djeci uskratimo priliku za bolju budućnost."

Dok raspravljamo o ustašama i partizanima, odgajamo generacije mladih bez funkcionalnog znanja, uskraćujući im priliku da u budućnosti u potpunosti ispune svoje potencijale i budu konkurentni. To može biti u interesu samo onima čiji je cilj uporno vući unatrag ovo društvo razoreno korupcijom i klijentelizmom, kako bi za svoje interese iz njega izvukli i ono malo što je još preostalo, rekao je Puljak.

Neophodno je okrenuti se budućnosti, vratiti se Cjelovitoj kurikularnoj reformi onako kako je u početku bila postavljena i osigurati da se politika ne miješa u struku, već da definira proces, poveća ulaganja u obrazovanje i izgradi širi društveni okvir u kojem će biti moguće prave promjene, ustvrdio je Puljak. (Hina)