Urušeni vijadukt (Screenshot: AP)
Urušeni vijadukt (Screenshot: AP)

Inženjerska studija koju je prošle godine naručila tvrtka za upravljanje talijanskim autocestama Autostrade upozoravala je na stanje betonskih nosača sajli koje su držale vijadukt što se ovoga tjedna srušio ovaj tjedan u Genovi, javljaju u petak dva talijanska medija.


Autostrade per l'Italia, u sastavu građevinske grupe Atlantia, upravlja dijelom autoceste A10 koji povezuje francusku granicu do Genove na kojoj je u utorak popustio vijadukt, ubivši 38 ljudi.

Vezani članci Radio operater Jack Phillips je pozivima upomoć spasio oko 750 ljudi (Foto: AFP) Zaronili su do slavnog potopljenog broda, no ono što su ugledali šokiralo ih je: "Ona je jedini svjedok katastrofe, moramo hitno otići dolje" Simona Andrejić (Foto: AFP) Srpska manekenka teško ozlijeđena u bizarnoj nesreći na posjedu azijskog milijardera

Vijadukt je imao problema i nedugo nakon izgradnje 1967., a neki potpornji ojačani su ranih 90.-ih, napominju stručnjaci.

Atlantia nije odmah komentirala izvještaj novina La Stampe i Repubblice koje su citirale studiju milanskog inženjerskog sveučilišta Politecnico iz studenog 2017.

Autostrada naglašava kako su sukladno zakonu kvartalno pratili stanje mosta i da su proveli dodatne provjere unajmljivanjem vanjskih stručnjaka.

No, studija je otkrila kako su potpornji na dijelu mosta koji se kasnije srušio reagirali na vibracije ''na način koji ne odgovara u potpunosti očekivanjima i zahtijevaju daljnju analizu''.

U studiji se kaže kako je anomalija bila povezana s korozijom metala u dijelovima nekih sajli. Jedna od zanimljivosti mosta bila je ta da su sajle ugrađene u beton, što otežava procjenu njihova stanja.

Novine naglašavaju kako je kompanija u svibnju najavila ulaganje od 20 milijuna eura u jačanje potpornja koji nisu bili ojačani od 1990.-ih. (Hina)