Prva neradna nedjelja donijela je za 21,8 posto manji promet u trgovini na malo u odnosu na posljednju lipanjsku nedjelju, u kojoj su trgovine još radile po starom režimu, potvrđuju to podaci iz sustava fiskalizacije koje je dobio Novi list na upit o tome kako je zatvaranje prodavaonica i trgovačkih centara na kontinentu utjecalo na potrošnju.
Pročitajte i ovo
Pitali smo vas
VIDEO "Bili smo naučeni da cijela familija ide u šoping..." Što građani misle o zatvaranju trgovina nedjeljom?
Osim manjeg broja i iznosa računa u odnosu na proteklu nedjelju, manji je i broj te iznos računa u odnosu na prvu nedjelju u srpnju prošle godine.
Ilustracija
(Foto:
Bozo Radic/Cropix)
Lani je u trgovini na malo prve nedjelje u srpnju promet bio 35,8 milijuna eura, pa je ove godine 5,86 milijuna eura, odnosno 16,62 posto manji. I to uz cijene koje su ove godine u prosjeku 7,7 posto veće nego lani u isto vrijeme, s time da su cijene hrane i pića u prosjeku više za 13,6 posto.
Pročitajte i ovo
Novi Zakon na snazi
Više nema šopinga nedjeljom: Postoje neke iznimke, na snagu stupio novi raspored
Smanjenje prometa u trgovini utjecalo je i na ukupan promet koji je zabilježio sustav fiskalizacije u svim djelatnostima. Tako je po svim fiskalnim računima u nedjelju promet bio 86,9 milijuna eura, što je 8,2 milijuna eura, ili 8,6 posto manje nego tjedan dana prije.
Cijeli manjak stvoren je u trgovini na malo, dok su ostale djelatnosti očito zabilježile i nešto veći promet.