Najveći izazov za dizajnera je stvarati proizvod namijenjen za masovnu proizvodnju koji istodobno svijetu šalje specifičnu umjetničku poruku, rekao je jedan od najcjenjenijih kreatora suvremenih trendova industrijskog dizajna u svijetu Karim Rashid na konferenciji za novinare održanoj u povodu sutrašnjeg otvorenja njegove izložbe "Ideologija ljepote" u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (MSU).
"Dizajn i umjetnost međusobno se susreću i prožimlju na mnogim razinama, a istodobno u sebi mogu sadržavati neke posve različite osobine. Upravo je pitanje odnosa toga dvoga jedno od temeljnih pitanja svih diskursa 20. stoljeća i nešto što me zaokuplja u svemu što radim otkako sam se počeo baviti tim poslom još sedamdesetih godina prošloga stoljeća", kazao je svjetski poznati dizajner koji se u Zagrebu nalazi u povodu međunarodnog simpozija arhitekture Dani Orisa na kojemu će sutra održati predavanje.
I kod dizajniranja nekog predmeta namijenjenog masovnoj proizvodnji potrebno je donijeti određenu subjektivnu estetsku odluku baš kao i kod dizajniranja dizajnerskih predmeta i, baš kao i u umjetnosti, u tom smislu dizajn može poslužiti kao društveno odgovoran alat koji istodobno služi određenoj funkcionalnoj svrsi i kao kritična poruka, smatra.
Izložba u MSU-u proizašla je iz Rashidova posjeta MSU-u prije dvije godine, kada se oduševio zgradom arhitekta Igora Franjića te izrazio želju da jednom tu ima izložbu, a predstavlja izbor pedesetak dizajnerskih predmeta kojima Rashid već godinama intrigira struku i pomiče granice dizajna.
U koncipiranju izložbe krenulo se od ideje ispitivanja veze između umjetnosti i dizajna, pa su tako Rashidovi intrigantni predmeti iz domene industrijskog dizajna u MSU-u kontekstualizirani u odnosu na umjetničke eksponate iz stalnog postava muzeja.
Pročitajte i ovo
U splitskom kazalištu
Ministrica: "Utvrdili smo nepravilnosti i kršenja zakona"
Zabranio izložbu
Srpsko narodno vijeće: "Bulj napada fundamente pravnog poretka ove zemlje"
>> Ovaj je umjetnik izreku 'krv, znoj i suze' shvatio doslovno
Brojni poznati dizajnerski komadi poput slavnih "Love chair", "Volcano bench", "Lava", "DNK”, "Blow job", "Blobulous", "Vertex", "Pleasurescape", "Volcano" i drugih postavljeni su na tri etaže MSU-ovih "Zbirki u pokretu" u kontekst djela hrvatskih suvremenih umjetnika koji mahom pripadaju razdoblju 50-tih i 60-tih godina prošloga stoljeća.
"Tu se ne radi se o formalnom spajanju već o traženju spojeva koji su često prisutni samo na konceptualnoj razini. Namjera nam nije bila formalizirati dijalog, već ga otvoriti i pokazati bit dijaloga između umjetnosti i dizajna, te otvoriti prostor za komunikaciju", objasnio je kustos izložbe Tihomir Milovac.
Na četiri lokacije u sklopu izložbe bit će postavljene multimedijalne instalacije u kojima Rashid govori o sebi, svojoj dizajnerskoj filozofiji, umjetnosti i dizajnu, te razlozima zagrebačke izložbe, dok će Medijsku fasadu Muzeja za vrijeme njezina trajanja obogatiti digitalni 'patchwork' sastavljen od izbora iz njegova stvaralaštva.
Ko-kustos izložbe je Rashidov stalni kustos, njemački povjesničar umjetnosti Albert Bangert. Izložba je ostvarena u suradnji s Muzejom međunarodnog dizajna u Münchenu Die Neue Sammlung, iz čije je zbirke posuđena većina izložaka, te s ORIS - kućom arhitekure. Dio predmeta posuđen je i od proizvođača kao što su Della Rovere Spa, Vondom, Base Srl, Slide.
Za vrijeme trajanja izložbe, koja ostaje otvorena do 1. siječnja 2013., organizirana je i nagradna igra, a nagrada je jedan od Rashidovih najnovijih dizajnerskih ostvarenja, stolica 'Vertex', koja je također predstavljena u MSU-u. Financijsku podršku izložbi dali su Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport te Ministarstvo kulture RH. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook