Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U Nadzornim odborima njemačkog Volkswagena i državnih željeznica, sjede političari, a upravo je to Europska komisija zamjerila Hrvatskoj u izvješću o monitoringu. Donosimo nekoliko primjera gdje je to u ostalim zemljama Europske unije - dopušteno.


Europska komisija bila je jasna - politika u Nadzornim odborima javnih tvrtki nema što raditi.

Vezani članci Slika nije dostupna Čačić: Imenovanje ministara u NO Ine je iznimka jer je ta tvrtka iznimka Slika nije dostupna Strateški interes: Čačić i Linić ulaze u Nadzorni odbor Ine?

'Nije protivno s europskim pravom, a isto tako, nema veze ni s korupcijom', kazao je jučer premijer Zoran Milanović.

>> Milanović ne odustaje od Linića i Čačića u Ini: 'Primjedba EK je čudna, pa to svi rade!'

Niz europskih država radi isto, no to su izuzeci, kaže hrvatski promatrač u europskom parlamentu.

'EU praksa je da članovi Vlade ne sjede u Nadzornim odborima. Od nje ima izuzetaka koji su rijetki, kao što je i naša situacija s INA-om rijetka', kazao je predsjednik Odbora za vanjsku politiku Milorad Pupovac.

U Nadzornom odboru Volkswagena sjedi premijer Donje Saske, a u nadzornom odboru njemačkih željeznica i zračne luke Frankfurt državni tajnici. Francuska svoje državne tajnike šalje u Odbor Elektroenergetske kompanije. U Rumunjskoj, primjerice, to nije dopušteno.

Prije potpisa na Ugovor o pristupanju, Vlada Jadranke Kosor u pregovorima se obvezala odustati od političara u Nadzornim odborima. Vlada Zorana Milanovića se predomislila. Komisiji je to sporno.

'Ovo je ipak krizni moment i ovdje premijer ipak ima zrno državnog razloga - da u kriznom momentu za INA-u posegne za izvanrednim i privremenim mjerama', kazao je Pupovac.

Njemačka je zbog političkih nadzornika u najvećoj automobilskoj industriji prijavljena Europskom sudu. Presuda se još čeka.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.