Nakon što su se iz Hrvatskih željeznica pohvalili novim, superbrzim i modernim vlakom, javili su se novi problemi. Naime, 38 strojovođa potpisalo je izjavu da nisu dovoljno obučeni za vožnju novih jurilica. Iz Uprave im poručuju kako su za one koji ni uz dodatne sate ne nauče voziti mogući otkazi.
Pročitajte i ovo
Pored Siska
Šok na pruzi: Vlak naletio na konje, sve stoji već satima
baterijski vlakovi
Počele pripreme za dolazak suvremenih vlakova, mogu voziti do 160 kilometara na sat
Nova i moderna 44 vlaka na hrvatske će pruge krenuti u iduće dvije godine. No možda ih nitko neće moći voziti jer strojovođe kažu kako nisu dovoljno educirani.
Super moderan vlak od danas na hrvatskim prugama
"Teorijsko školovanje, 24 sata su planirali, mislimo da to ne može biti manje od 40 sati. A prema predviđenoj praksi trebalo bi se odvijati 56 do 60 sati što je opet premalo u odnosu na dosadašnjih 80 sati", rekao je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
Predsjednik Uprave Hž putničkog prijevoza poručuje da će po potrebi nekima ponuditi dodatne sate. No tko ne nauči upravljati novim vlakovima može očekivati i otkaz.
"Vidjet ćemo što ćemo s njima. Ili će biti višak u kompaniji jer neće raditi ili ćemo to riješiti s novim mladim ljudima koji žele raditi. Ako netko ne želi raditi i nije sposoban to odraditi mogući su i otkazi", kazao je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković.
Evo kada ćete kartu za vlak moći kupiti putem interneta
Iz Hž putničkog prijevoza poručuju i da je istu edukaciju prošlo 30-ak strojovođa koji već četiri godine voze isti prototip vlaka.
"Što savršeniji stroj to puno više kompjutera, računala koji odrađuje poslove, zato manje radi čovjek. Lakše je upravljati s njim", rekao je strojovoža Luka Mađarić iza kojeg je tridesetogodišnje radno iskustvo.
Od 600-tinjak strojovođa na edukaciji za nove vlakove je sada njih 39. Čak 38 ih je već potpisalo izjavu da nisu dovoljno obučeni za vožnju novog vlaka.
"Vjerojatno će svatko naučiti zaustaviti vlak, ali kad su neke male sitnice na pruzi, kad tamo sjedi stotinjak ljudi, nikad ne znate što će se dogoditi i to su uvijek izvanredni događaji", dodao je Mrgan.
Putnici kritiziraju kašnjenje, vlakove čija je prosječna starost 30 godina ili loše pruge. Ali stručnost strojovođa ih ne brine. Jer putnike, koji svoju vožnju pošteno plaćaju, na kraju samo zanima kvalitetna usluga.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook