Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

I dok većina hrvatskih putnika s kruzera Costa Concordia čeka da im se slegnu dojmovi nakon nesreće, mnogo je nejasnoća, ali i pitanja oko eventualnog uzroka nesreće.


Zašto je luksuzni kruzer bio toliko blizu obale i kako nitko nije primijetio da je brod skrenuo čak 7 milja, pokušavaju odgonetnuti hrvatski kapetani koji pozorno prate situaciju u Italiji.

Vezani članci Koronavirus u Italiji, ilustracija Italija Njemačkoj: Pomozite kao što se vama pomoglo nakon Drugog svjetskog rata Gotovo pust sjever Italije nakon proglašenja karantene - 8 Malo dobrih vijesti iz Italije: "Očito smo u stabilizacijskoj fazi zaraze"

'To je za mene nobjašnjivo s obzirom da mi u Hrvatskoj imamo odličan kontrol sustava plovidbe. I mene ja zaista jako interesira kako talijanska sigurnosna plovidba nije prokontrolirala i upozorila zapovjednika da pravi grešku', rekao je Juraj Karničić, predsjednik Udruge pomorskih kapetana

Brod smije biti u blizini obale. Ali, ukoliko se želi privezati ili ploviti blizu zbog razgledavanja - mora ukrcati lokalnog iskusnog kapetana. Pilot je taj koji dobro poznaje morsko dno. I koji stiže gliserom, što je kod nas regulirano zakonom.

'Dakle, ako vi želite da brod prođe blizu zidina Dubrovnika, kolega to ne može napraviti bez da kolega iz Dubrovnika s njim ne napravi put da ne bi doveo sebe i brod u tu situaciju', kaže brodski pilot Marijan Tadić.

Zbog čega Talijani nisu koristili pilota, ostaje nejasno. Costa Concordia - brod koji su mnogi već prozvali talijanskom verzijom Titanika, svim putnicima morat će isplatiti odštetu. Jer, putovanje iz snova na plutajućem hramu - pretvorilo se u noćnu moru.

Podsjetimo, u nesreći je prema posljednjim informacijama poginulo šestero ljudi, a 60-ak ih je ozlijeđeno. Još se traga za njih 15. Tvrtka koja je vlasnik kruzera izdala je priopćenje da je kapetan broda pogrešno procijeniu situaciju.

>> EKSKLUZIVNO: Snimke s kruzera obitelji iz Čakovca