Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Skupina zagovornika gradnje velike luke u Neumu, okupljena oko udruge Pomorsko društvo Bosne i Hercegovine, optužila je Hrvatsku da je izvršila 'pomorsku agresiju na BiH'. Pozivaju Sarajevo da spriječe gradnju nižeg mosta.


'Tražimo da se odmah uputi prosvjedna nota Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj zbog jednostranog proglašenje unutarnjih voda u akvatoriju Neuma i zbog toga što se pristaje da se Hrvatskoj daju sredstva za studiju izvodljivosti za gradnju Pelješkog mosta. Takvim pristajanjem Europa jednostrano proglašava da su to unutarnje vode Hrvatske', izjavio je u Sarajevu Ševal Kovačević, vršitelj dužnosti predsjednika Pomorskog društva BiH.

>> 'Hrvatski pregovarači su pogriješili pri sastavljanju ugovora o granici'

Vezani članci Luka Bebić, bivši predsjednik Sabora Radovi na Pelješkom mostu u punom jeku, sve budno nadzire i bivši šef Sabora: "Uživam u tome, gledam sve operacije odavde" Slika nije dostupna Uskoro novi trilateralni pregovori o 'neumskom koridoru'

Govoreći o problemu razgraničenja BiH i Hrvatske na moru, Kovačević je u raspravi o BiH kao pomorskoj državi koju je organizirala nevladina udruga 'Krug 99' ocijenio kako bi bosanskohercegovačke vlasti trebale što brže inzistirati na međunarodnoj arbitraži kako bi se rješio taj spor.

>> Načelnik Neuma ne protivi se izgradnji Pelješkog mosta

'Ode li Hrvatska sljedeće godine u EU, BiH nije više pomorska već isključivo primorska zemlja koja može doći do mora, jednom nogom zakoračiti, ali nikako ući u more', kazao je Kovačević.

Član Pomorskog društva BiH Ibrahim Bušatlija ustvrdio je kako otoci Veliki i Mali Školj te vrh polutoka Klek i po ranijim državnim ugovorima pripaduju BiH te kako o tome uopće ne bi smjelo biti rasprave.

U Pomorskom društvu BiH drže da ta zemlja ima nedvojbeno pravo na koridor koji bi omogućio izlaz iz Neuma do otvorenoga mora a on bi se, po njihovu sudu, trebao protezati sve do Brača, Hvara i Korčule.

Planirani most za Pelješac taj bi koridor ugrozio pa bi se moralo osigurati da on bude visok najmanje 55 metara kako bi ispod njega mogli prolaziti veliki brodovi na putu do Neuma. Najboljim rješenjem za povezivanje hrvatskog teritorija drže cestovni koridor kroz Neum. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook