Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ponuda i potražnja

Poskupljenjima nema kraja, ovog ćemo ljeta ''iznenaditi'' i turiste

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Uz poskupljenja u restoranima i kafićima zbog više stope PDV-a, turiste bi ovog ljeta mogli dočekati i skuplji hoteli. Najviše oni s 4 i 5 zvjezdica, u kojima se u špici sezone traži krevet više. Upravo zbog velike potražnje, cijene rastu i do 50 posto.

U hotelima su u tijeku ranije rezervacije koji će trajati do kraja ožujka, a smještaj će ove sezone biti skuplji.

Pročitajte i ovo Ilustracija Veliki problem Slovenci uputili neobičan zahtjev zbog brojnih turista koji će ići prema Hrvatskoj: "To su zatražili prvi put" Očekuje se dobra predsezona Za Uskrs se očekuje više od 100 tisuća dolazaka Očekuje se dobra predsezona: Broj rezervacija premašuje rekordnu 2019.

"Ove godine ćemo povećati cijene viših kategorija soba i luksuznih apartmana. Moram reći da su naše cijene dinamične te se mijenjaju s obzirom na potražnju", kaže Kristina Rogaljska, menadžerica prodaje u hotelskoj kući.

Jer potražnja je tijekom udarnih srpnja i kolovoza daleko veća od ponude. Naročito hotela visoke kvalitete.

"Sigurno da imamo sad još jedno 30 do 40 posto kapaciteta više, da bi sigurno bili i oni popunjeni", kaže Gari Cappelli, ministar turzima.

Dio hotelijera je dodatno ulagao i poboljšao, pa stoga i poskupio uslugu. U srcu sezone cijene bi u razvikanijim odredištima, prema najavama, mogle skočiti i za 50 posto.

U hotelu s 5 zvjezdica u kojem je tjedan dana smještaja u špici lanjske sezone stajao pet tisuća kuna, ove bi se godine moglo tražiti i do sedam i pol tisuća kuna.

Gostiju koji su to spremni platiti Hrvatska ima, ali u srcu sezone nema dovoljno kvalitetnog smještaja koji će zadovoljiti njihove kriterije.

"Sigurno da tržište traži visokokvalitetne hotele i spremno je ponuditi i veće cijene", kaže Šime Klarić iz Udruge obiteljskih i malih hotela.

Hrvatska ima 1091 hotel sa 167 tisuća ležajeva. U pred- i posezoni, čini se, previše, a u špici sezone premalo, što diktira i cijenu hotelskih usluga.

Novim poskupljenjima očito ćemo se s konkurencijom izjednačiti, a tko će opstati, presudit će zakon turističkog tržišta, koji svaku pogrešku dvostruko naplati.

Najave bukinga za predstojeću sezonu su vrlo dobre, pogotovo za one udarne tjedne. Putem ranih rezervacija u ovom prvom dijelu godine mnogi su hoteli uspjeli napuniti i do 60 posto svojih soba. Hrvatska se u zadnje vrijeme mnogima nametnula kao izbor broj jedan, kao elitna destinacija upravo zbog blizine europskom tržištu, ali i zbog stupnja sigurnosti.

I u ova prva dva zimska mjeseca bilježimo 20 posto više turista nego u istom razdoblju prošle godine. Dobre su nam najave stigle i s nedavno održanog turističkog sajma u Münchenu uz poruku da nam za ponudu u turizmu nisu dovoljni samo sunce i more već moramo osmisliti i niz dodatnih sadržaja, naročito tijekom pred- i posezone.

Hrvatska će svoju priliku tražiti i tijekom idućih dana na jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova, onom u Berlinu, koji nam je vrlo važan jer su nam upravo Nijemci najbrojniji gosti.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene