Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Jak interes stranih investitora

Hoće li 'Kalmetina' dovijeka voditi u more?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Takozvana 'Kalmetina' još je uvijek jedina cesta na svijetu koja završava u moru, a pitanje je hoće li tako i ostati.

Cesta, naime, vodi u luku Gaženicu, ali taj projekt težak čak 240 milijuna eura, za sada nije privukao strane investitore. Ekonomska kriza i birokratski problemi svakako su jedan od razloga. U Lučkoj upravi tvrde kako razloga za strah nema, 2013. još je daleko.

Pročitajte i ovo Staford, ilustracija (Foto: Getty Images) Stravičan slučaj Podignuta optužnica, mladiću prijeti zatvor: Baki ostavio staforda na čuvanje, a ovaj ju nasmrt izgrizao Akcija čišćenja Luke Medulin - 1 Požar u svibnju Započelo čišćenje luke Medulin: "Plitko je, mutno i muljevito, trebat će ići ponovno"

>> HAC zaustavio radove na Dalmatini

U zadarskoj Gaženici radi se danonoćno. Za tri godine na ovom mjestu mora biti izgrađena jedna od najmodernijih luka na Mediteranu. Uoči nedavnog investicijskog foruma najavljivao se jak interes britanskih investitora. No, čini se da strani kapital zasad još uvijek miruje.

'Slučaj Obrovac'

'Ne bi bilo niti zapravo možda dobro otkrivati neke detalje, jer to niti jedna kompanija ne želi, ni ne voli. Ono što mogu svakako reći da su pregovori u tijeku na nekoliko projekata i mi se svakako nadamo da će ti biti čim prije realizirano', ističe Nataša Kalauz iz trgovinskog odjela britanskog veleposlanstva.

Investicije u Gaženicu dolaze znatno sporije nego što se najavljivalo. Projektu vrijednom 240 milijuna eura za razliku od ostalih ove se godine nisu smanjivala proračunska sredstva, već su i povećana za 70 milijuna kuna. Za Vladu je ovo definitivno strateški projekt. No mnogi strahuju da bi se povijest mogla ponoviti. Najgore bi bilo kad bi se ponovio 'slučaj Obrovac'. Velike investicije, planovi i obećanja danas izgledaju upravo ovako.

Podrugljiv epitet

Napušteni, derutni objekti godinama su zaštitni znak i Gaženice. Nova luka to bi trebala promijeniti. No pitanje je hoće li biti isplativa i zanimljiva koncesionarima uz već postojeće luke u Pločama i Rijeci. 'Ovo je najprije putničko-trajektna luka koju sad radimo. Luka Rijeka nije putnička luka. Luka ploče nije putnička luka, tako da definitivno obzirom na broj putnika kojeg sad imamo i sa stalnim trendom rasta ta luka svakako će ispuniti sva očekivanja koja imamo', kaže Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar.

Ministru Kalmeti pripisuju se zasluge za nagli razvoj zadarske regije. Brza cesta, poveznica grada s Dalmatinom, često se naziva Kalmetinom. Sasvim sigurno da je i njegov cilj s ove prometnice skinuti podrugljiv epitet jedine ceste na svijetu koja završava u moru.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene