Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs odbacio je u utorak navode o upitnosti realizacije europskih sredstava za izgradnju i nadogradnju škola, istaknuvši da su takve medijske interpretacije "potpuno izvan stvarnosti".
S osobnog računa
Posljednja gesta: Otkriveno kome je papa Franjo dao sve što je imao na računu - čak 200.000 eura
Visoki predstavnik u BiH
Schmidt zadao udarac Dodiku: "Odluka stupa na snagu odmah"
tona kokaina
VIDEO/FOTO Duge cijevi u središtu Zagreba: Doveli opasan dvojac
"Ukupno nam je na raspolaganju milijarda i pol eura, od čega je 302 milijuna eura u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti (NPOO), a ostatak će se financirati iz izrazito povoljnog kredita koji je naslonjen na NPOO", objasnio je ministar Fuchs.
Prema njegovim riječima, trenutačna realizacija već je dosegla oko 600 milijuna eura, a s osam novih ugovora koje su danas potpisali i dodatnih 38 projekata koji su u pripremi, ukupna vrijednost će doseći preko 700 milijuna eura.
"Sve što je u pripremi bit će realizirano i ukupnih milijardu i pol eura do kraja godine bit će potpisano. Izvođači onda imaju sljedeću godinu ili dvije da realiziraju projekte, a novci će se isplaćivati tijekom gradnje kako ona bude napredovala", izjavio je resorni ministar na dodjeli novih ugovora za projekte jednosmjenskog rada u školama na sjeveru Hrvatske u utorak u Daruvaru.
Naime, Državni ured za reviziju upozorio je u svom izvješću, objavljenom u ponedjeljak, da postoji opravdani rizik da Hrvatska neće uspjeti iskoristiti europska sredstva namijenjena za dogradnju škola i uvođenje jednosmjenskog rada i cjelodnevne nastave.
Prema izvješću, do kraja listopada 2024. godine, ugovoreno je tek 8 posto od ukupno 1,3 milijarde eura raspoloživih sredstava (kombinacija bespovratnih sredstava i zajma) za izgradnju ili dogradnju 29 osnovnih škola odnosno sportskih dvorana.
Na današnjoj svečanosti u Daruvaru podijeljeni su ugovori u vrijednosti od 50,7 milijuna eura za četiri nadogradnje i jednu izgradnju škole, plus četiri sportske dvorane.
Ministar Fuchs je također istaknuo da je cilj projekta omogućiti jednosmjenski rad u svim osnovnim školama u Hrvatskoj, što je preduvjet za implementaciju eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, gdje bi učenici boravili u školi od jutra do kasnih poslijepodnevnih sati.