Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Samo u Zagrebu ih 6 treba sanaciju

Većina izgrađena prije više od 50 godina: Evo po kakvim se mostovima doista vozimo

Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Gradovi nemaju planove održavanja mostova (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Galerija 1/3 >>
Sa zimskim gumama provozat će se građani raznim mostovima, za koje veliki gradovi uopće nemaju planove održavanja. Dosta mostova izgrađeno je prije više od 50 godina, a u sanaciju su trebali davnih dana. No, ne samo da nisu počeli sanaciju, mnogi gradovi ministarstvu nisu ni dostavili podatke o stanju svoje infrastrukture.

Ni jedan veliki grad u Hrvatskoj nema plan održavanja mostova. Zaključak je to Ministarstva graditeljstva, nakon što su od 25 gradova zatražili službena očitovanja.

Pročitajte i ovo Autocesta, ilustracija počinju radovi Važna obavijest iz HAC-a: Od utorka otežan promet na autocesti A3 Pobuna u Karlovcu - 3 Svaki dan nova pukotina Izbila pobuna, traže hitno zaustavljanje radova: "Ja izađem, ali iznad mene žive ljudi s troje male djece"

"14 gradova je nažalost samo odgovorilo, a 11 gradova nije niti odgovorilo na zahtjev ministarstva. To je krajnje neodgovorno. Ova dva grada koja su odgovorila s najobilnijom dokumentacijom, Rijeka i Vinkovci, su dostavili konkretne podatke o tome što su do sada poduzimali na održavanju", rekao je Željko Uhlir, državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva.

Rijeka je tako dostavila podatke za 13 mostova, Vinkovci za dva. Niti jednom ne treba sanacija. Gradovima koji nisu poslali zadovoljavajuće odgovore država ne može propisati kazne.

"Krećemo s upozorenjima i onda država može djelovati putem svoje građevinske inspekcije. Ako je to bitno, zatvoriti takav most", dodaje Uhlir.

Prema podacima Ministarstva prometa, u Hrvatskoj na autocestama i državnim cestama ima ukupno 2837 mostova. Stari su između 15 i 20 godina. Za sanaciju korita i donjeg ustroja mosta spremno je 16 objekata, iako oštećenja još uvijek ne utječu na stabilnost objekata.

Dosta stariji, samim time i u gorem stanju, su mostovi preko rijeke Save. Samo u Zagrebu, prema analizi Instituta IGH, neki oblik sanacije treba 6 od 8 mostova.

U najlošijem stanju u Zagrebu je Most slobode. Izgrađen je prije 59 godina, a u posljednjih 20 godina na njemu nije bilo veće sanacije. Natječaj za obnovu objavljen je početkom godine, ali do danas radovi nisu počeli.

Prema analizi IGH, ukupni troškovi sanacije mostova u Zagrebu penju se na 257 milijuna kuna. Ponovljeni poziv gradovima, da dostave tražene podatke, Ministarstvo graditeljstva poslat će već od idućeg tjedna.
 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene