Na poticaj ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, u Dubrovniku je danas održan radni sastanak s predstavnicima područne i mjesne vlasti o prijelaznom rješenju prometne povezanosti sjevernoga i južnog dijela Dubrovačko-neretvanske županije, područja koje će biti zahvaćeno primjenom propisa shengenskoga režima nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju.
Kako je istaknuto, prometno povezivanje krajnjega hrvatskog juga prioritetno je i strateško pitanje tog ministarstva te je i današnji sastanak jedan u nizu s mjesnim vlastima koje ono organizira radi pronalaženja najkvalitetnijih rješenja.
Ministar Hajdaš Dončić i njegovi suradnici predstavili su i argumentirali projekte prometnog povezivanja u uvjetima shengenskoga režima, koji će se početi primjenjivati, a posebice se odnose na promet robe i životinja: uspostavu nove trajektne veze Komarna-Brijesta, dogradnju državne ceste D 414 na Pelješcu, dogradnju pristaništa Komarne za buduću trajektnu vezu Komarna-Brijesta s nužnim predradnjama posebne skrbi o Malostonskom zaljevu kao prirodnom rezervatu.
Pomoćnik ministra Nikola Mendrila istaknuo je kako je prijedlog uvođenja trajektne veze Komarna-Brijesta jedno od najboljih rješenja povezivanja preko Pelješca s Dubrovnikom. Druga je mogućnost koristiti se trajektnom vezom Ploče-Trpanj, a treća povezivanje trajektom Ploče-Brijesta te spajanje na buduću novu cestu do čvorišta Brijesta, gdje bi se prometnica povezivala s pelješkom cestom. Prvi prijedlog je najoptimalnija varijanta, naglasio je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos te dodao kako se projekt može realizirati u sljedećih godinu dana, koliko je vremena ostalo.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zauzeo se za sadašnju trajektnu vezu Ploče-Trpanj, u kojem je, istaknuo je, dograđena i trajektna luka zbog shengenskog režima. Načelnici peljeških općina Trpnja i Stona također smatraju kako je prometni put Ploče-Trpanj-Dubrovnik zadovoljavajući. Stajalište Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture jest da je uspostava trajektne veze Komarna-Brijesta najbolje, dugoročno najodrživije i gospodarski najprihvatljivije rješenje, a mjesnoj upravi "ostavljen prostor za konačnu odluku". Provedba toga prijelaznoga prometnog rješenja moguća je do 1. srpnja 2013. (Hina)
Pročitajte i ovo
Dubrovački ugostitelji
Mijenjaju se pravila i povećavaju cijene: "Tko će to izdržati dogodine?"
bojkot sjednice
Hajdaš Dončić o dogovorima s Milanovićem: "Mi razmišljamo svojom glavom, znamo kakva je to misija..."
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.