Teretni brod Haksa nalazi se u Brodotrogiru, gdje je dovučen oko 16 sati i 30 minuta. Tamo su ga dopratili remorkeri, nakon što je jučer doživio nesreću na pučini kod otoka Jabuke. Noćas je u tegljenju ponovno počeo tonuti. Iako je brod proizveden 1993. i ima potrebne dozvole, čini se da je opasan za plovidbu. Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture poručuju da će uzrok kvara biti utvrđen nakon završetka očevida Lučke kapetanije Split.

Galerija


"Brod je trenutno siguran, ovakvog ga u daljnju navigaciju nećemo pustiti sigurno, dok se ne pregleda sve detaljno i dok se na propisan način saniraju oštećenja.  Posada je u hotelima koliko znam, dio posade je je jučer otišao, ostala su petorica koja su jutros prebačena u Rogoznicu", kaže Ivan Paušić, voditelj inspekcije Lučke kapetanije Split. 

Iz Trogira se u Dnevniku Nove TV  javila reporterka Sofija Preljvukić.

"Otkad je brod stigao,  radi se na ispumpavanju vode iz potpalublja. Jer koliko god se sanirao čini se da ovaj brod stalno propušta more. Stigle su ovdje i specijalizirane cisterne za prihvat vode jer to je ipak more pomiješano sa svim uljima i mastima iz strojarnice i ne može tek tako biti izbačeno u more ovdje na obali.

Da je brod potonuo, s njim bi potonulo i 3000 tona magnezita i oko 70 tona goriva i maziva. Otvara se i pitanje kakvi sve to brodovi plove našim morem i koliko je blizu mogućnost velike ekološke katastrofe. Vidjeli smo,ovaj brod imao je sve dozvole,a evo puca tijekom plovidbe.Očito negdje se događaju propusti", izvijestila je Preljvukić.

Usred noći u brod opet počela tonuti voda

Podsjetimo, tegljenje Hakse prekinuto je oko 1 sat u noći na ponedjeljak jer je u brod ponovo počela prodirati voda, potvrđeno nam je u splitskoj Lučkoj kapetaniji. 

Prema trenutnim informacijama, more ne prodire u brod na mjestu jučerašnjeg puknuća, već se radi o novom puknuću. 

Ronilac je tijekom jutra obavio pregled broda i pronašao novu rupu, koju je uspio zatvoriti i u brod sada ne prodire voda. 

Nakon što je pukotina zakrpana, nastavljeno je tegljenje do Trogira, ali uz nadzor ronioca koji će roniti uz brod tijekom tegljenja. Očekuje se da bi brod mogao stići u Trogir u popodnevnim satima. 

Na Haksi više nema nikoga, a kapetan i četvero članova posade, koji su posljednji ostali na brodu, s njega su evakuirani i trenutno su na sigurnom, kažu u Kapetaniji. 

Teretni brod Haksa uputio je poziv u pomoć u 5:38 u nedjelju ujutro, nakon čega je prvi pritekao u pomoć brod Sv. Jure koji je preuzeo osam od 13 članova posade i prevezao ih u Split. Havarija Hakse dogodila se u međunarodnim vodama 16 nautičkih milja od otoka Jabuke. 

Brod prevozi oko 3000 metričnih tona sinter magnezita, koji se ne smatra opasnim u smislu onečišćenja mora, ali je na njemu i oko 70 tona pogonskog mora i maziva. Za sada nije zabilježeno njihovo istjecanje. 

Zbog alarmantne situacije u nedjelju poslijepodne održana je i hitna konferencija za novinare u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, na kojoj je pomoćnik ministra Siniša Orlić izvijestio da je rupa na brodu sanirana i da će tijekom noći započeti njegovo tegljenje prema Trogiru. Da nije došlo do novog prodora vode, Haksa bi u Trogiru bila već u jutarnjim satima.