Iako su u manjini, ima biznisa koji su u doba korona krize procvjetali. Tvrtke koje se bave dostavom paketa su u plusu.

Galerija


Naručuje se sve - od hrane do pribora za šišanje kućnih ljubimaca. Sve počinje u sortirnici gdje se paketi razvrstavaju, slažu na kolica i pripremaju za dostavu. Kroz skladište Hrvatske pošte na dan ih prođe više od 40 tisuća.

Vezani članci Stigla je pošta Oduševili se što dostava još uvijek radi, a onda su dobili pakete iznenađenja Dostavljači iz pakla (Foto: boredpanda.com) Imate li i vi ovakvih problema s dostavom? Uopće ne mare za pakete, bacaju ih, kradu i uništavaju

"Bilježimo značajan pad u pismenom dijelu poslovanja, dok paketi zbog velikog broja narudžbi putem interneta zapravo su stabilni, a čak i u malom rastu", kaže Krešimir Domjančić iz Hrvatske pošte.

Promijenilo se i ono što naručujemo. "Tu su neke stvari koje nismo tako često slali poput ručnih šišača za osobe, ali i za kućne ljubimce. Isto tako proizvodi OPG-a su već dvije godine u ponudi na Žutom kliku, potražnja za njima je sada dosta velika", potvrđuje Domjančić.

Tvrtke koje obavljaju dostavu nisu povećavale ni smanjivale broj zaposlenih. Radi se pojačano, ali uz obvezne mjere opreza i nošenje zaštitnih maski i rukavica. "Dezinficiramo sve ove objekte, koje sad vidite, uredske prostorije, i na primarnom mjestu nam je naš biznis i naš primatelj, i u konačnici na to zapravo najviše polažemo", kaže Tomislav Lažeta iz DPD-a.

Dostava bez kontakta

Ako kupci ne žele nikakav kontakt, pošiljka im se može ostaviti na kućnom pragu. "Ima i hrane, ima sad i dosta odjeće i obuće se dostavlja, sad je krenulo i vrtni alat. Kako je godišnje doba, tako i ljudi uzimaju te stvari", kaže dostavljač Nikola Đurin. Na terenu je svakodnevno na stotine dostavljača i dostavnih vozila. Neke tvrtke pojačale su broj ljudi u pozivnim centrima.

"Jedine promjene koje smo napravili u ovoj situaciji su bile upravo fokusirane na male poduzetnike koji su sada u problemu, koji čak nisu imali web shopove. Tako da smo dio ljudi koji sad ima smanjen obujam posla preusmjerili upravo na komunikaciju sa svim tim klijentima, da nam se jave, da ih savjetujemo, kako da količine koje im sad stoje, da preusmjere na logističare", objašnjava Dean Pilipović iz GLS-a.

Svi se nadaju da će se rast dostava od oko 30 posto zadržati i kad prođe kriza izazvana virusom. "Što se tiče kurira, njih je dosta, preko 50, što se tiče paketa, na dnevnoj razini variraju ti brojevi, ali trenutno imamo stanje kakvo to bude za Black friday ili eventualno za nekakve blagdane kao što je Božić", kaže Valentina Cvitković iz Overseas Expressa.

Nije Božić, ali ide Uskrs, pa umjesto da hodate okolo, sve što vam treba naručite od dostavljača.