Crnogorski list Pobjeda, pozivajući se na izore iz krugova bliskih hrvatskom građevinskom konzorciju piše da bi obnavljanje pregovora o poslovnom aranžmanu kojeg i u Hrvatskoj i u Crnoj Gori zovu poslom stoljeća trebalo biti službeno objavljeno za koji dan. No, posao će se početi realizirati uz jednu bitnu promjenu. Prva će na red doći dionica
Bar-Podgorica, umjesto one između
Smokovca i Mateševa. Prema neslužbenim informacijama za dionicu između glavnog grada i najveće luke u Crnoj Gori trebalo bi biti najmanje primjedbi iz međunarodnih financijskih krugova, koji su se dosad negativno izjašnjavali o najvećem crnogorskom infrastrukturnom projektu.
Pročitajte i ovo
Predsjednik Komisije objavio
Crna Gora: Ocjena o jamstvima hrvatskog konzorcija do kraja veljače
Autocesta Bar-Boljari
Grci spremni zamijeniti Hrvate na poslu stoljeća
>> Nakon gubitka posla u Crnoj Gori, dionice IGH u blokadi
Na taj bi način Konstruktor, IGH i Tehnika ipak trebali uspjeti u realizaciji svoje ponude kojom su pobijedili na tenderu crnogorskog Ministarstva prometa. Do problema u pregovorima o koncesijskom ugovoru došlo je kad se ispostavilo da hrvatski građevinari nisu uspjeli pribaviti bankovne garancije za financiranje gradnje ceste. Zbog toga je ugovor raskinut, a započeli su pregovori s drugoplasiranim ponuđačem, grčko-izraelskim konzorcijem Aktor-HCH.
Međutim, i to je zapelo kad novi potencijalni partner nije pristao smanjiti cijenu zbog koje je izgubio utrku s Hrvatima, a navodno su i oni imali problema s garancijama, što zbog financijskog kolapsa u Grčkoj, što zbog nesklonosti europskih financijskih institucija crnogorskoj autocesti. S druge strane, predstavnik Konstruktora u Crnoj Gori Milorad Pustahija je početkom travnja najavio da je ta kompanija pribavila pismo namjere kineske banke Exim, spremne za financijsko praćenje velikog projekta, što je potvrdio i kineski ambasador u Podgorici Li Man Chang. Također, predsjednik Uprave Konstruktora Željko Žderić u nekoliko navrata je izjavio da je siguran da će posao doći u ruke hrvatskom konzorciju. Da bi se s hrvatskim građevinarima mogli obnoviti pregovori, prije nekoliko dana je najavio i ministar prometa Andrija Lompar.