Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

HDZ je, kao što je bio protiv monetizacije autocesta, protiv Vladina "plana B" o prodaji tvrtki koje se bave održavanjem autocesta i naplatom cestarine jer u njima nije provedeno restrukturiranje, rekao je u utorak na stranačkoj tribini predsjednik HDZ-ovog Odbora za promet, pomorstvo i veze Oleg Butković.


Tribina Akademske zajednice dr. Ante Starčević zagrebačkog HDZ-a održana je u utorak u Europskom domu na temu "Promet kao pokretač gospodarsko-socijalnog razvoja Republike Hrvatske". Tijekom rasprave, u kojoj su sudjelovali stručnjaci sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti, istaknuto je kako je potpuno prometno integriranje i učinkovita prometna povezanost Hrvatske s europskim prostorima od presudne važnosti za razvoj hrvatskog društva i gospodarstva.

Vezani članci Vili Beroš Beroš o apelu liječnika i znanstvenika: "Većina njihovih mišljenja i zahtjeva je potpuno u suglasnosti s Nacionalnim stožerom"' Zgrada središnjice HDZ-a Izabrani novi predsjednici istarskog, riječkog i karlovačkog HDZ-a

"HDZ je a priori protiv monetizacije i Vladina plana B", rekao je Butković.

Prema tom prijedlogu, koji bi se uskoro trebao naći pred Vladom, 49 posto tvrtke Hrvatske autoceste – održavanje i naplata cestarine (HAC-ONC) trebalo bi ostati u vlasništvu države odnosno HAC-a, a 51 posto je namijenjeno tržištu kapitala u Hrvatskoj. Tvrtka bi se bavila isključivo naplatom cestarine i održavanjem, a autoceste će ostati trajno javno dobro u vlasništvu HAC-a, koji će ujedno biti suvlasnik HAC-ONC-a. Na tržištu kapitala očekuje se prikupiti 1,3 milijarde eura svježeg kapitala, isključivo za smanjivanje obveza Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb, koje dosežu 4,3 milijarde eura, rekao je prošloga tjedna ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić objašnjavajući Vladin plan.

Svi strahuju od gužvi na autocestama - Šahtovi će se mijenjati do 19. listopada

Butković je na tribini upozorio kako se "planom B" predviđa manji prihod nego od monetizacije. Istaknuo je da će od 2021. naglo pasti anuiteti kredita dignutih za gradnju autocesta te je otvoren model refinanciranja kredita, pa treba raditi na povećanju prometa i smanjenju troškova. "Sve to treba učiniti pa onda analizirati neke modele ako se vidi da se to ne može", kazao je. Istaknuo je i da je, kako bi se stvorile pretpostavke za održiv razvoj cestovnog prometa u Hrvatskoj, nužno hitno provesti restrukturiranje autocestovnih tvrtki u cilju njihova racionalnog i efikasnijeg poslovanja.

Govoreći o ciljevima prometnog sustava Hrvatske do 2020. uz ostalo se založio za ulaganja u željezničku infrastrukturu te u luke u unutarnjim vodama putem EU fondova, dovršetak izgradnje autocesta i njihovo povezivanje s europskim prometnim pravcima, prometnu povezanost i prometno integriranje svih hrvatskih krajeva, posebice otoka te razvoj brzog i superbrzog interneta.

Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti upozorio je da su autoceste, osim ljeti, izuzetno malo prometno opterećene iako u svijetu Hrvatska ima najviše izgrađenih kilometara u odnosu na BDP. Stoga predlaže uvođenje vinjeta kako bi bile dostupnije korisnicima, manju cijenu korištenja te povećanje broja priključaka na autoceste.

Ističući kako je oko pitanja prometa važno postići konsenzus jer se radi o pitanju gospodarsko-socijalnog razvoja Hrvatske, Tomislav Mlinarić s istoga fakulteta upozorio je na negativne trendove prijevoza putnika i robe u željezničkom prometu. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook