Brod Galeb (Foto: Goran Kovacic/PIXSELL) - 1
Brod Galeb (Foto: Goran Kovacic/PIXSELL) - 1 Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Galeb je otegljen iz Porto Baroša u riječkoj luci u brodogradilište Dalmont u Kraljevici, gdje će ga obnoviti. Vrijednost radova je 46,9 milijuna kuna bez PDV-a.


Brod Galeb u četvrtak je pomoću triju tegljača otegljen iz riječke luke u brodogradilište Dalmont u Kraljevici, gdje će se obnoviti i preurediti u brod muzej, a vrijednost radova je 46,9 milijuna kuna bez PDV-a.

Vezani članci Ogromna količina kiše poplavila dijelove Rijeke Snažno nevrijeme u Rijeci: Bujice blata i vode poplavile dijelove grada, šahtovi opet letjeli u zrak, automobili ostajali na cesti Galeb (Foto: Dnevnik.hr) - 2 U tri godine pomakla se samo – cijena: Obnova nije ni počela, a stajat će 12 milijuna kuna više od planiranog

Galeb je otegljen iz Porto Baroša u riječkoj luci, gdje je bio privezan od sredine 2013. godine.

Brod je izgrađen i porinut 1938. u Genovi s imenom Ramb III, a prva mu je namjena bila prijevoz banana. Početkom Drugog svjetskog rata prenamijenjen je u ratni brod, 1943. preuzeli su ga Nijemci te je do kraja rata djelovao kao minopolagač "Kiebitz". Na kraju Drugog svjetskog rata je potopljen u riječkoj luci, iz mora izvučen tek nakon tri godine te je postao školski brod Galeb. Uskoro je postao i ploveća rezidencija predsjednika tadašnje Jugoslavije Josipa Broza Tita. Na njemu je obavio niz državničkih putovanja te održavao sastanke sa šefovima država, uglavnom vezanim uz Pokret nesvrstanih.

Nakon raspada Jugoslavije otplovio je u Boku Kotorsku, prodan je grčkom brodovlasniku koji ga je povjerio na remont brodogradilištu Viktor Lenac, a tamo je i ostao nakon stečaja vlasnika. Otkupio ga je Grad Rijeka. Brodogradilište Dalmont dobilo je posao obnove temeljem javnog natječaja. Vrijednost radova je 46,9 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za dovršetak radova 14 mjeseci.

Brod se uređuje u muzeju u sklopu projekta Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture, i to u okviru europskog projekta "Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine", koji obuhvaća i uređenje Palače šećera za sjedište Muzeja grada Rijeke, za što je odobreno 68,9 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Autorice stalnog postava su djelatnice Muzeja grada Rijeke Nataša Babić i Ema Makarun, uz suradnju povjesničara Tvrtka Jakovine. Muzejski postav prostirat će se na 4500 četvornih metara broda. Multimedijalni i interaktivni stalni postav broda muzeja sastoji se od četiri cjeline: povijesti broda od 1938. do 1990., uloge Josipa Broza Tita i njegovih putovanja na brodu u razvoju Pokreta nesvrstanih, života na školskom brodu i predstavljanja broda kao tehnološkog dostignuća svog vremena. Predviđeno je da brod muzej bude privezan uz Molo longo u riječkoj luci. (Hina)