Agrokoru trebaju milijuni inozemnih turista koji bi potrošili novac u Konzumovim trgovinama, što je najveći izvor prihoda cijele grupe. No, problem je što sada čak i domaće stanovništvo izbjegava Konzum i okreće se konkurenciji, navodi Bloomberg. To potvrđuju i brojke; Konzumovi prihodi pali su 11 posto u prvih pet ovogodišnjih mjeseci u usporedbi s istim razdobljem godine ranije.
Poslovni rezultati Konzuma ovoga ljeta bit će ključni budući da započinje razdoblje restrukturiranja. Godinama je Konzum bio glavno mjesto gdje su se snabdijevali milijuni turista, omogućavajući cijelom Agrokoru izdašan izvor novca.
Sad pak snažnija konkurencija i loš publicitet odvraćaju klijente, dok su kapaciteti kompanije da odgovore ograničeni budući da izvanredni povjerenik kojeg je postavila hrvatska Vlada provodi preustroj i zahtijeva da se prioritet da kreditorima i dobavljačima koji su ostali bez novca, piše Bloomberg.
Problemi u lancu nabave mogli bi Konzum učiniti izuzetno ranjivim na vrhuncu turističke sezone, premda su problemi daleko veći, mišljenja je Goranko Fižulić, bivši ministar gospodarstva i ekonomski analitičar.
"Konzum ne može održati svoj maloprodajni model, zato što je taj model pod opsadom. Uz velike poslovne marže, troškove najma i velik broj zaposlenih, Konzum ne može konkurirati Lidlu i neće moći održati svoj tržišni udio. Ta konkurencija još je žešća ljeti kad strani turisti radije kupuju u lancima koje poznaju", dodao je Fižulić.
Izvanredni povjerenik Ante Ramljak rekao je nedavno da koncern vjerojatno neće više postojati u sadašnjem obliku. Agrokorova tri segmenta - maloprodaja, hrana i netemeljno poslovanje - bit će prodana kako bi se isplatili vlasnici obveznica koji drže gotovo bezvrijedne dugove, te banke i dobavljači, kazao je Ramljak u intervjuu 13. lipnja.
Pročitajte i ovo
Obraćanje javnosti iz Agrokora
Bankari odlučili operativno financirati Agrokor, uz jedan uvjet
Stigao odgovor iz Konzuma
Todorićev kum zatražio stečaj Konzuma: "To ne znači da će do stečaja i doći"
Konzum će zatvoriti oko 100 od gotovo 700 trgovina u Hrvatskoj, najavio je izvršni direktor Slavko Ledić 21. lipnja.
U okviru Agrokora nalaze se 143 poslovne jedinice, u više država na prostoru bivše Jugoslavije. Prodaja onih poslovanja koji ne pripadaju temeljnoj djelatnosti, uključujući polikliniku u Zagrebu i četiri kina u Beogradu, bit će prioritet, kazao je Ramljak. Proizvođači hrane i poljoprivredni holdinzi će se povezati u grupe ili će se odvojeno prodavati, kazao je, kao i maloprodajni lanci Konzum i Mercator, piše Bloomberg.