Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nova regulacija

"BICKLISTIČKI PRESEDAN" Sindikat biciklista pozdravlja nova prometna rješenja u Gajevoj

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Sindikat biciklista pohvalio je rekonstrukciju Gajeve ulice koji uključuje biciklistički presedan za Zagreb.

Po prvi puta u Gradu uvedena je nova prometna regulacija koja, uz preporuku vožnje ne brže od 30 kilometara na sat, dopušta da kolničku traku potpuno ravnopravno dijele motorna vozila i bicikli.

Pročitajte i ovo Kritična masa Masovna vožnja biciklima Oni znaju najbrži put do zdravog grada: Vitezovi pedale zauzet će ulice metropole Ilustracija Podsjetnik Važna promjena za vozače stupa na snagu za nekoliko dana: Za koga se stvari mijenjaju, a za koga ostaju iste?

Za bicikliste je na križanjima označen odvojen zaustavni prostor na semaforu, koji ih stavlja u prednost ispred automobila i omogućuje vidljiv, brži i siguran prolazak kroz raskrižje.

“Ovo zaista nismo očekivali, tim više što smo znali da nije u planu prilikom rekonstrukcije Gajeve ulice. Umjesto povučene bijele crte posred istočnog nogostupa, čime bi se opet oduzeo prostor pješacima i protiv čega se borimo već pet godina, biciklistima je omogućeno ravnopravno kretanje zajedno s automobilima. Kada se svi naviknu na ovu novu i, za sada, jedinstvenu situaciju u Zagrebu, promet Gajevom bi trebao biti sasvim ugodan i siguran za bicikliste. Iako se neke stvari trebaju doraditi, poput zaustavne crte za automobile ispred prostora gdje biciklisti čekaju semafor, jako smo zadovoljni s vrlo pozitivnim pomakom! Nadamo se da će se ova praksa proširiti uskoro na ostatak Donjeg grada, a onda i na cijeli Zagreb”, poručuju Iz Sindikata biciklista.

Napominju kako je ovakva izgradnja biciklističkog prometa moguća i zakonski dopuštena zahvaljujući Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi, koji je stupio na snagu u proljeće ove godine, a gradovi imaju dvije godine za prilagodbu.

U Gajevoj ulici uvedena su dva nova prometna rješenja.

1. Uvođenje zaustavne površine za bicikliste koja se izvodi u semaforiziranim raskrižjima i služi boljoj vidljivosti biciklista i isticanju prednosti biciklista u raskrižju (eng. bike box). Ovdje motorna vozila moraju stati ISPRED označene površine za bicikliste.

2. Uvođenju oznake za zajedničko prometovanje biciklista i motornih vozila na kolniku s pravom prednosti biciklista (eng. sharrow). Ova oznaka vozačima motornih vozila daje na znanje da biciklist može zauzeti kolničku traku i da je u prednosti. Uz sami sharrow stoji i znak preporučene brzine od 30km/h.
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene