Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Uputili apel

Autobusni prijevoznici traže zakon o zabrani nepoštene prijevozničke prakse: "Ponavlja se priča s predatorima"

Ilustracija
Ilustracija Foto: Paun Paunovic/Cropix
Domaći autobusni prijevoznici u Hrvatskoj, udruženi u Udrugu hrvatskih autobusnih javno-linijskih prijevoznika (UHAJLP), apelirali su u nedjelju na donošenje posebnog zakona o zabrani nepoštene prakse u sektoru javno linijskog prijevoza putnika.

Domaći autobusni prijevoznici u Hrvatskoj kažu da bi se donošenjem posebnog zakona o zabrani nepoštene prakse u sektoru javno linijskog prijevoza putnika, po uzoru na identični zakon kojim se spriječilo predatorsko ponašanje stranih trgovačkih lanaca, onemogućilo prodaju usluga ispod "nabavnih cijena".

Pročitajte i ovo Ilustracija EU direktiva Stiže važna promjena za vozače: Mijenja se naplata prometnih kazni Sanela Kohajda - 5 SANELA KOHAJDA Hrvatska ima svjetsku prvakinju u vožnji autobusa: ''Još uvijek ne vjerujem u to''

Kažu i da je praksa pokazala na nekoliko linija autobusnog prijevoza, nakon što se dampinškim cijenama uništi konkurencija, cijene za putnike odlaze u nebesa, a putnik gubi mogućnost izbora, posebno apostrofirajući linije Zagreb-Mostar i Rijeka-Ljubljana koje su, kako dodaju, nakon početnik akcija, sada skuplje nekoliko puta.

Predsjednik UHAJLP-a Hrvoje Meštrović, udruge koja okuplja domaće prijevoznike koji zapošljavaju 8000 radnika, istaknuo je da država mora zaštiti putnike od takvog "predatorskog ponašanja prijevoznika" i to kroz jasna pravila koja će vrijediti jednako za sve prijevoznike koji djeluju u Hrvatskoj, ali i sve one koji planiraju početi s radom.

"Kada su veliki strani trgovački lanci dolazili u Hrvatsku, htjeli su predatorski osvojiti tržište i pridobiti kupce spuštanjem cijena ispod nabavne cijene. Brzo je postalo jasno da cilj takvih praksi nije ponuditi kupcima više izbora, već da je cilj uništiti domaće proizvođače i trgovce. To se sad događa i u hrvatskom prijevozu gdje jedni sustavno istiskuju konkurenciju predatorskim cijenama nakon čega putnicima podižu cijene nekoliko puta", smatra Meštrović.

Pročitajte i ovo U svijet profesionalnih vozača s 18 godina - 2 EUROPA MIJENJA PRAVILA Hoće li autobuse moći voziti i 18-godišnjaci? "Mislim da je to prevelika odgovornost"

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Prijevoznici upozoravaju Problemi uoči početka školske godine: "Dio đaka možda ostane bez prijevoza"

Izrazio je i nadu da će država, ali i svi akteri na tržištu prijevoza prihvatiti njihovu inicijativu prema kojoj će se isto kao i u sektoru trgovine, zakonom osigurati konkurentnost i u sektoru prijevoza.

"Zakon o nepoštenoj prijevozničkoj praksi u fokus stavlja putnika i njegovo pravo izbora, a dugoročno osigurava konkurentnost u sektoru prijevoza. Nadamo se da će država imati sluha za naše zahtjeve jer dijelimo isti cilj – konkurentni sektor i zadovoljni putnici", zaključio je Meštrović.

U protivnom je moguće očekivati da će cijene brojnih linija diljem Hrvatske rasti, a u periodima van turističke sezone kada je potražnja niska, linije poput one Zagreb - Vukovar će voziti znatno rjeđe. Brojne linije će se i ukidati. To je posebno problematično u hrvatskom kontekstu jer je javno linijski prijevoz primarni krvotok mobilnosti unutar Hrvatske, bez kojeg nema niti gospodarske aktivnosti, niti ravnomjernog razvoja Hrvatske, upozorio je.

Autobusni prijevoznici iz UHAJLP-a nedavno su napustili radnu skupinu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) za izradu novog zakona o prijevozu u cestovnom prometu, nezadovoljni novom definicijom kabotaže u međunarodnom prijevozu, koja dugoročno dovodi u pitanje opstojnost niza njihovih linija.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene