Građane brine kako i kada će se riješiti golem broj zahtjeva za legalizaciju. Bez čistih papira nemoguće je dobiti novac iz europskih fondova. Zahtjevi će se rješavati po prioritetima, a najveći dio trebao bi biti gotov do kraja 2015. godine.
Pročitajte i ovo
Interaktivna aplikacija
DNEVNIK.HR PRVI OBJAVLJUJE: Pogledajte kako je izgledala Hrvatska iz zraka prije 1968.
Bageri u akciji
Kreće novi val rušenja bespravno sagrađenih objekata!
Ministrice mnogi poljoprivrednici neće moći dobiti novac ako nemaju legalizirane objekte. Imaju li oni pravo prvenstva tijekom legalizacije?
Naravno već je početkom lipnja išla uputa da se legalizacije rješavaju prema datumu zaprimanja, a prvenstvo imaju oni kojima ta legalizacija treba ili za kredite, ili za određene poticaje u poljoprivredi, ili za dozvolu za rad, ili u konačnici za priključak na komunalnu infrastrukturu.
Protekla dva tjedna imali ste turneju po Hrvatskoj i dali ste jasne upute gradovima i županijama kako do 31. kolovoza svi trebaju napraviti planove na koji će način rješavati legalizaciju. Koliko je do sada predanih zahtjeva za legalizaciju?
Evo otprilike 800.000 zahtjeva smo dobili za legalizaciju. U dva tjedna sam obišla sve županije i razgovarala sa svim županima i gradonačelnicima koji imaju urede i dala im jasne upute da svatko treba složiti svoj plan rada do 31. kolovoza.
>> Legalizacija je PRILIKA za vojsku nezaposlenih!
Kada kreće onda realizacija?
U rujnu. Legalizacije se i dalje rade, no lipanj je bio mjesec u kojem su se evidentirali predmeti, pa da se svi u srpnju i kolovozu malo odmore i u rujnu krećemo.
Kad ste im postavili rokove jeste li im dali rok unutar dvije godine ili je dulji?
Rok je da probamo legalizirati 80 posto zahtjeva do kraja 2015., a eventualno ako nam ostanu neki zaista komplicirani, gdje ljudi mole da bude što kasnije i slično, onda oni mogu ostati za 2016.
Jeste li radili nekakvu simulaciju koliko svaki činovnik u dvije godine treba riješiti tih predmeta?
Jesmo, radili smo simulacije i vidjeli koliko bi to bilo i očekujemo da bi mogao jedan činovnik u dvije godine riješiti 800 do 1000 zahtjeva. Mi smo prepustili županima i gradonačelnicima da sami slože svoje planove rada koje ćemo mi kontrolirati. Oni koji to ne budu ispunjavali oduzimat ćemo im predmete.
Kako ćete vi to mjeriti?
Mjerit ćemo na dnevnoj bazi. Sožili smo web aplikaciju, svatko kad riješi predmet upisat će osnovne podatke o tom predmetu i svi će podaci biti vidljivi na internet stranicama ministarstva. Građani će moći posjetiti stranicu ministarstva i moći će vidjeti koliko je taj dan riješeno predmeta, ali moći će vidjeti koliko je riješeno predmeta po županijama i u pojedinom gradu. Tako da će bilo koji gradonačelnik ili građanin moći usporediti stanje predmeta iz svog grada i susjednom gradu.
Koliko ćete ljudi još morati zaposliti?
To je prijedlog koji smo dali gradonačelnicima i županima je slijedeći, da se zaposle nezaposleni, da se zaposle umirovljenici, da se da prilika ljudima da zarade honorar. Mi očekujemo da bi se na razini Hrvatske na ovim poslovima legalizacije moglo zaposliti oko tisuću ljudi. To je dodatni posao, posao na određeno vrijeme, ali svatko mora naći model koji mu najbolje odgovara. Mi ćemo ga kontrolirati.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook