Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Vožnja bez ovog dokumenta za mnoge vozače normalana je stvar. Svaki 20. vozač koji je skrivio prometnu nesreću nije imao položen vozački ispit, niti ima vozačku dozvolu.


U ovom trenutku, prema nekim procjenama, hrvatskim cestama vozi više od 2 000 vozača bez vozačke dozvole. Procjena je to policije na osnovi prometnih nesreća. Ipak, stvarne brojke su alarmantne jer je broj vozača bez položenog vozačkog ispita mnogo veći.

Vezani članci Prometne nezgode - 28 Ove prometne nezgode prave su zagonetke, možete li dokučiti tko tu koga? Užasni vozači (Foto: thechive.com) Svjetsko prvenstvo za najgore vozače može početi, tko je vaš favorit?

Vožnja bez ovog dokumenta za mnoge vozače normalana je stvar. Svaki 20. vozač koji je skrivio prometnu nesreću nije imao položen vozački ispit, niti ima vozačku dozvolu. 'Nažalost vozači bez vozačke dozvole uzrokovali su 1.441 prometnu nesreću u tim nesrećama smrtno je stradalo 17 osoba', rekao je Marijan Vučko iz MUP-ovog odjela Sigurnosti cestovnog prometa.

APEL SPLITSKIH VOZAČA AUTOBUSA Kaznite naše napadače!

Najviše vozača bez dozvole koji su skrivili prometnu nesreću je u Požeško-slavonskoj županiji, na drugom mjestu je Zadarska, treće neslavno mjesto pripalo je Sisačko-moslavačkoj županiji, dok su u prvoj petorci još Bjelovarsko-bilogorska i Varaždinska županija.

Neborjeno puta punili su državni proračun, ali i zatvorske ćelije. Zakon je jasan. 'Zakon propisuje novčanu kaznu u rasponu od 5 do 15 tisuća kuna za one koji nemaju vozačku dozvolu ili vozi prije stjecanja prava, ali isto tako propisano i je i izricanje kazne zatvora do 60 dana', kaže Vučko.

Unatoč visokim kaznama velik je broj onih vozača koji kao da za kazne ne mare. Iako im je izrečena zabrana vožnje oni i dalje sjedaju za upravljač ugrožavajući svoj, ali i život ostalih sudionika prometa.

Stručnjaci ističu kako se jedino edukacijom i drakonskim kaznama može stati na kraj nevozačima. 'Jedna od kazni koja bi zasigurno imala učinak to je oduzimanje vozila takva mjera nema zakonskih osnova, ali u razvijenim zemljama to je jedna od najučestalijih mjere koja se poduzima i koja daje jako jako dobre učinke', predlaže Sinan Alispahić iz HAK-ovog sektora za vozače.

Prekršitelji misle drugačije, inače ne bi sjeli za upravljač. 'Takve osobe nisu sklone prilagodnom ponašanju sklone su izazivanju pozornosti, žele se dokazivati i socijalno nisu zrele bez obzira na starosnu dob', dodaje Alispahić.

Nažalost, takvo ponašanje ima svoju cijenu - smrt, teške ozljede sebe ili ostalih sudionika u prometu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook