Djelatnici šibenske Lučke kapetanije provjeravali su brzinu kretanja brodica te nautičke vinjete. Jak vjetar, koji je puhao na Jadranu usporio je vozače brodova, pa nije naplaćena nijedna kazna, čiji je raspon za brzu vožnju od 2 do 15 tisuća kuna. 'Prema onima koji krše hrvatske propise i glisiraju unutar 300 metara smo posebno oštri,' rekao je Joško Nikolić, ravnatelj uprave Sigurnosti plovidbe.
Pročitajte i ovo
nakon šokantnih napada
Njemačka uvodi privremene kontrole na svim granicama
Opasnost na cesti
Užas na A1: Jurio 224 na sat, a na njih, izgleda, nije računao
'Idemo sporije, oko pet milja u blizini luka. Na otvorenom moru trostruko brže,' rekao je Ernesto iz Argentine. Na Jadranu je trenutno oko 50 tisuća stranih brodova. Provjeravaju se nautičke vinjete. Svi članovi posade moraju biti evidentirani, a kapetan broda pristojan, unatoč tome što ga organi reda namjeravaju kazniti.
'Jednom smo Mađaru naplatili 40.000 kuna. Čak nas je provocirao i bježao,' rekao je Boris Seljanovski, načelnik Odjela za inspekcijske poslove. Lučka kapetanija godišnje naplati oko 3 milijuna kuna kazni. Važnija od svega ipak je sigurnost brodskih posada i kupača.
>> Ljudski faktor je glavni krivac sve češćih nesreća na moru
Djelatnici kapetanije jutros su imali akciju spašavanja talijanske obitelji, čiji se brod zapleo u ribarsku mrežu kod Murtera, te ostao bez motornog pogona. Jaka bura odnijela je talijanski brod na otvoreno more, srećom, nitko nije ozlijeđen. 'Najvažnije u svemu je da se brzo reagiralo, jer bi ga bura odnijela i razbila o kopno,' rekao je Milan Ježina, zapovjednik broda 'Šibenik'.
Unatoč nezgodama poput one nedavno u Turnju gdje su od posljedica glisiranja ozlijeđeni kupači ili nalet jahte nogomataša Zvone Bobana na ribarski brod, djelatnici kapetanije dosadašnji tijek nautičke sezone ocjenjuju mirnim.
'Lani smo u ovo doba imali već dva smrtna slučaja,' rekao je Seljanovski. Zbog brzine i nepažnje.