Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Problem glisiranja na Jadranu

'20 čvorova uz samu obalu je kao da vozite 200 na sat suprotnim smjerom po autocesti'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Nakon teških pomorskih nesreća u kojima stradaju ljudi postavlja se pitanje imamo li dobre zakone ili je problem u ljudima?

Jesu li naši zakoni preliberalni? Gost Dnevnika Nove TV, kapetan Mario Babić odgovorio je na naša pitanja.

Pročitajte i ovo Riba Pojas - 1 riba pojas Iznimno rijedak susret s ogromnom ribom, morskim čudovištem: U Jadranu je viđena tek 3 puta, a u cijelom Sredozemlju samo 60 Tomislav Horvatinčić stigao u jednu od poznatijih pulskih konoba - 2 služi kaznu u Valturi FOTO Kamere snimile Horvatinčića na slobodi, bio je u društvu ženske osobe

'Imamo dobre zakone, strože i bolje nego naši susjedi i europske države. nisu liberalni, već su dapače stroži, jer su takvi uvjeti plovidbe u Hrvatskoj pa i zakoni moraju biti stroži', rekao je Babić.

Najnoviji Horvatinčićev slučaj u kojem je gliserom udario u talijansku jedrilicu, pri čemu je poginulo dvoje Talijana, Babić nije htio komentirati. Samo je rekao kako to ne bi bilo u redu jer je istraga još uvijek u tijeku. 'Glisiranje na udaljenosti od 300 metara i manje, to vam je isto kao voziti se autoputom brzinom 200 kilometara na sat u suprotnom smijeru', istaknuo je Babić.

Gliser koji vozi brzinom 20 čvorova, stotinu metara na moru prijeđe u svega nekoliko sekundi i malo je tu prostora za popraviti stvar, rekao je Babić. 'Iz mojeg iskustva, a 20 godina sam već u pomorskoj upravi, svi ti koji glisiraju, kad smo ih saslušavali, nisu rekli da ne znaju za zakon, već su ignorirali propise, a vrlo često su i bahati', naglasio je Babić.

'Nema drugog lijeka nego preventiva i strogo kažnjavanje, što i radimo. Ove godine smo naplatili tri milijuna kuna kazne prvenstveno zbog glisiranja', napomenuo je.

od ove godine, ističe, uveden je i radarski sustav nadzora prometa, kojeg su napravili uz pomoć programa Europske komisije. 'Imamo radarski sustav koji pokriva kompletno područje unutarnjih morskih voda, bolje rečeno cijeli Jadran sve do albanske obale. Sve brodove registriramo i može se resetirati sustav. Svaka minuta je pokrivena te možemo vidjeti kurs i brzinu, kao i vrijeme te udaljenost od obale', rekao je Babić.

Mjesta za skrivanje od nadzora je malo, dodao je na kraju Babić te napomenuo kako je tu i 50-ak brodova lučke kapetanije, kao i velika pomoć pomorske policije.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene