Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Okupirani kalorijskom karticom

Kultura hrane – Ono si što jedeš

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
'Reci mi kako se hraniš pa ću ti reći tko si!'- ova stara izreka govori nam o kulturi stola i kulturi prehrane.

Kultura hrane nastajala je stotinama godina i ugledni suvremenici uvijek su je shvaćali sastavnim dijelom opće kulture.

Pročitajte i ovo Povlači se dimljena kobasica Bakterija Listeria Povlači se suhomesnati proizvod, provjerite jeste li ga kupili Mladi luk Sve skuplja Koliko će koštati ovogodišnja uskrsna košarica? "Kad preračunam u kune, to je puno. Ali tko voli, nek' izvoli"

Gledajući današnja znanstvena otkrića i radove o hrani, otkrit ćete da se kreću u jednom sasvim drugom smjeru i u više dimenzija. Nekada je bilo važno hranom učiniti ugodu nepcu i cijelom tijelu, važno je bilo ponuditi niz sasvim novih ili starih dobro kombiniranih okusa upotrebljavajući pritom najkvalitetnije namirnice.

Iako i naši suvremenici, danas također nastoje iz najkvalitetnijih namirnica izvući maksimum za nepce, većinom se pod povećalom znanstvenika promatraju nutritivna svojstva svake namirnice koja se na tanjuru nalazi kao i njezine štetnosti odnosno dobrobiti.

Moderan čovjek okupiran je kalorijskom tablicom obroka kojima se hrani više nego ikada ranije, često i na štetu okusa! Promišljanja o hrani gube svaka etička i religijska uporišta pred navalom 'zdravih' kombinacija prema kojima se sve više određujemo. Što je dovelo do takvoga načina razmišljanja? Globalno zagađenje ili vješti marketing prehrambene i farmaceutske industrije?

Kakvog je okusa vaša osobnost?

Znanstvenici poput dr. Alana R. Hirscha bave se povezanošću osobnosti i prehrane. U svojoj knjizi 'What Flavor is Your Personality?' on tvrdi da želja za hranom u sebi sadrži psihičku komponentu i govori kakva ste ustvari osoba. Tko bi se sjetio proučavati slatke, slane, ljute, gorke i kisele 'navike' ljudi, povezati ih s horoskopom i uz pomoć psiholoških testova otkriti koje sve različite osobnosti krijemo u sebi?

Dr. Hirsch utemeljitelj je istraživačke zaklade u Chichagu The Smell and Taste Treatment and Research Foundation, a punih 25 godina svoje medicinske karijere posvetio je osobama da prevladaju gubitak okusa i mirisa.

'Osobe koje žude za slatkišima vole živjeti na rubu, veliki su hedonisti i rijetko žale za propuštenim prilikama, dok samotnjaci uživaju u kombinaciji slatkog i slanog okusa' - navodi dr. Hirsch u svojoj knjizi. Ovim rezultatima je prethodilo 18 tisuća ispitanika i 25 godina istraživanja. Provjerite u koju skupinu spadate;

- Ljubitelji čipsa vrlo su uspješni. Uživaju u nagradama i pohvalama za svoja postignuća i na poslovnom i na obiteljskom planu.

- Čips od sira vole ljudi lijepih manira. Jakog su karaktera i uvijek im je važno zadržati vlastiti integritet u obitelji, na poslu ili u kakvoj romantičnoj vezi.

- U tortilla čipsu uživaju perfekcionisti i pravi humanitarci koje često pogađa nepravda društva.

- Perece jedu energični pojedinci koji gotovo uvijek teže novom i neistraženom. Šarmantni su i vole flertovati.

- Kokice vole odvažni ljudi koji znaju upravljati kritičnim situacijama. Nakon što bura prođe, često su skromni u vezi svog doprinosa.

- Krekere najviše grickaju misaoni i obzirni ljudi koji odlučuju na temelju razuma, a teško se prepuštaju logici srca. Ponekad im se zamjera što nisu dovoljno strastveni.

- Ljubitelji mesnih grickalica pravi su hedonisti i znaju kako uživati u životu. Brbljavi i društveni, najčešće su duša svake zabave. Lojalni su i na njih se može u potpunosti pouzdati.

- U čokoladi uživaju senzualni tipovi koji nastoje svakodnevicu učiniti zanimljivijom gdje god im se za to pruži prilika. Vole si ugađati.

Općenito govoreći osobe koje osjećaju želju za slanom hranom prepuštaju se tijeku života, oni vjeruju kako je viša sila odgovorna za događaje u njihovom životu te kako im netko drugi određuje sudbinu. Rijetko izražavaju svoje mišljenje i radije prepuštaju drugima da im kroje privatni i poslovni život. Takve može umiriti vrećica čipsa ili porcija slanog pomfrita, a sve iz razloga jer imaju manjak minerala u organizmu.

Čokolada stimulira lučenje hormona serotonina i stoga je savršen desert koji djeluje poput antidepresiva, a pomaže i kod malaksalosti, kada je tijelu potrebno brzo razbuđivanje. Osobe koje osjećaju veliku želju za tamnom čokoladom vole biti u središtu pozornosti, pprivlači ih razuzdan život, dok u poslovnom svijetu streme ka vodećim pozicijama. One osobe kojima je predmet žudnje mliječna čokolada često su tihe i povučene. Općenito osobe koje žude za slatkišima veliki su hedonisti i rijetko žale za propuštenim prilikama.

Kada je riječ o učestaloj želji za kombinacijom slatkog i slanog, to je znak da u organizmu nedostaju glukoze i natrija. Osjećamo se malaksalo i usporeno, zato neki posežu za kombinacijom slanih grickalica i slatke čokolade kako bi povratili snagu i zadovoljili potrebu za slanim. Ovakve osobe najviše vole biti same, kreativne su , a više od svega cijene privatnost.

Ljutu i začinjenu hranu vole temperamentne osobe, koe ne vole gubiti vrijeme na nevažne stvari. Oni vole red i disciplinu, a takva ih hrana smiruje. Neka istraživanja su pokazala kako ljudi mogu postati čak i ovisni o ljutoj hrani jer ubrzava rad srca, protok krvi i disanje.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene