Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Dok se država sprema na monetizaciju autocesta, Dnevnik Nove TV u posjedu je dokumenata koji pokazuju da pojedini dijelovi Hrvatskih autocesta nemaju ni uporabnu dozvolu.


Riječ je o dionicama koje su u promet puštene prije 10 godina, a još nisu nabavljene sve dozvole. Struka je ogorčena. Poručuju - bez uporabne dozvole - promet tim cestama ne bi se ni smio odvijati.

Vezani članci Radovi na cesti, ilustracija Vozači oprez: Radovi na A4, a zbog prometne nesreće na Jadranskoj magistrali nova regulacija Nesreća na autocesti A1, poginulo dijete - 1 Teška nesreća na autocesti A1, u sudaru poginulo dijete: Kamion gurao automobil 150 metara, angažirana i dizalica

Da neke dionice autoceste nemaju uporabnu dozvolu, dokazuju dokumenti do kojih smo došli. Odvjetnik Mario Klokočovnik tvrdi - uporabna dozvola mora postojati. 'Javna cesta koja nema uporabnu dozvolu je sukladno Zakonu - cesta na kojoj se ne bi smio odvijati promet', rekao je Klokočovnik za Dnevnik Nove TV.

Najviše uporabnih dozvola nedostaje na dionici autoceste A4 Zagreb - Goričan. Dionica je to koja ide prema mađarskoj granici i duga je 97 kilometara.

Upitna monetizacija autocesta? Evo u čemu je problem!

Osim A4, mnoge dionice na ostalim autocestama imaju i privremenu umjesto konačne uporabne dozvole. 'Svaka javna cesta mora apsolutno imati uporabnu dozvolu za uporabu, što znači da odgovara svim tehničkim elementima, svim sigurnosnim elementima i svim građevinskim elementima koji su potrebni za valjanu uporabnu dozvolu', kaže Klokočovnik.

U Ministarstvu prometa to ne smatraju problemom. 'Što se tiče statusa autoceste dionice koje nemaju uporabnu dozvolu već su stekle status javnog dobra jer su građene prije stupanja na snagu Zakona o cestama iz 2011., prije davanja u koncesiju imat će uporabnu dozvolu', poručili su iz ministarstva.

Pri davanju autocesta u koncesiju, osim pitanja dozvola, treba riješiti i imovinsko pravne odnose.

Dragutin Drndelić je samo jedan od stotine ljudi koji su na sudu s HAC-om. Na mjestu gdje su sada naplatne kućice - on je nekad sijao kukuruz. No, država ga je izvlastila. Ponudila 50, pa 100 kuna, no on je tražio više. Postupak još traje, pa je Dragutin još uvijek vlasnik čestice na kojoj se nalazi autocesta. I protivi se monetizaciji. 'Kako uopće mogu dati nešto ako to nije riješeno, ako nije u vlasništvu, države. To je moje i oni će to dati nekome na iznajmljivanje. Ne razumijem to', kaže Drndelić.

Kod izvlaštenja, država to ima pravo. Iz HAC-a se danas nisu oglasili o uporabnim dozvolama. U Ministarstvu poručuju - sve ćemo objasniti u ponedjeljak.

Uporabna dozvola ključan je dokument za svaku građevinu, pa tako i za državnu i javnu cestu. Ona se izdaje nakon tehničkog pregleda ceste kojom se utvrđuje zadovoljava li cesta sve sigurnosne, građevinske i druge segmente i bez nje nema upisa u zemljišne knjige.

Iznimno je zanimljiva situacija u kojoj je dionica autoceste - Zagreb - Goričan, koja je dio međunarodne ceste i vodi prema Mađarskoj. Ona nema uporabnu dozvolu. Mnogi stručnjaci s kojima smo danas razgovarali kažu: Pitanje je kako se uopće može naplaćivati autocesta koja nema uporabnu dozvolu, kako se po njoj može prometovati i na kraju krajeva - što kada se dogodi neka lakša ili teža prometna nesreća - svaki sudionik mogao bi tužiti Hrvatske Autoceste jer se nezgoda dogodila na dionici koja primjerice nema uporabnu dozvolu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook