Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

USKORO UŽIVO SDP sazvao izvanrednu presicu, komentirat će odluku Ustavnoga suda

Slučaj Rudine

'Pogrešna uporaba retardanta TG-300 glavni je uzrok nesreće'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Vještaci Centra za forenziku i vještačenje Ivan Vučetić iz Zagreba na su nastavku suđenja za željezničku nesreću u Rudinama na splitskome Županijskom potvrdili da je nagibni vlak Zagreb-Split iz tračnica iskliznuo zbog proklizavanja kotača i nekontrolirane brzine, a glavni uzrok bila je pogrešna uporaba retardanta TG-300.

Nagibni vlak iskliznuo je u lijevom zavoju zbog očitog razloga - brzine koja je 'u toj situaciji bila iznad granične' za prolazak vlaka, rekao je sudski vještak Berislav Barišić Jaman. 'S obzirom na način prikupljanja podataka o brzini vlaka, računalo je u kritičnoj situaciji imalo podatak da vlak ide brzinom od nula kilometara na sat pa se nagibna tehnika nije niti mogla uključiti", rekao je sudski vještak Davor Belas. Vještaci su potvrdili i da je brzina vlaka bila iznad granične. 'Kotači su blokirali, a nagib se nije aktivirao jer računalo nije poslalo podatak o brzini većoj od 70 kilometara na sat, koliko je potrebno', rekao je Belas.

U nesreći je poginulo šestero putnika, a teže i lakše ih je ozlijeđeno 55. Optužnica za nesreću putničkoga nagibnog vlaka na pruzi Zagreb-Split u Rudinama u srpnju 2009. tereti bivšeg direktora HŽ-a Ivana Medaka, direktora i savjetnika tvrtke Intrade Ivana Tomaškovića i Jozu Bazinu te voditelja protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Dragu Rogulja i vatrogasca DVD-a Stružac Branka Tišljara da su sudjelovali u nabavi i uporabi retardanta TG-300 čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo nesreću te da su bili svjesni posljedica. Suđenje se nastavlja 5. rujna ispitivanjem novih svjedoka. (Hina)

Pročitajte i ovo Ognjen Božović, odvjetnik obitelji ubijene djece - 2 U svojstvu svjedoka Otac ubojice iz beogradske škole došao na sud. Njegov potez duboko povrijedio obitelji ubijene djece Slika nije dostupna Suđenje za Rudine Medak: Retardant kojim se prskala pruga je imao sve ateste

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene