Svjedoci Darko Pintarić, bivši načelnik odjela za promet u upravi za logistiku Glavnog stožera Oružanih snaga RH i Dražen Pečnik iz službe za razvoj, opremanje i modernizaciju MORH-a govorili su o postupku nabave te standardima, normama i specifikacijama za kupnju kamiona. Pintarić je ispričao da je zahtjevao da kamioni budu kompatibilni NATO-ovim standardima, odnosno da udovoljavaju ISO certifikatu i da imaju mogućnost uporabe goriva F-34.
Pročitajte i ovo
upozorenje iz Njemačke
Panika zbog manjka vozača: "Moglo bi doći do nestašica"
Normalan radni dan
FOTO: Rončević se nakon presude pojavio u Saboru
Prema njegovom iskazu, kamioni su mogli biti nosivosti između četiri i pet tona, dok je Rončević na početku suđenja tvrdio da jeftiniji kamioni nisu udovoljavali traženim tehničkim karakteristikama, to jest da nisu bili pogodni za Hrvatsku vojsku jer im je nosivost bila manja od pet tona. Pintarić je rekao da je MAN-ovo vozilo na testiranju zadovoljilo tražene specifikacije i da su MAN-ova vozila imala mogućnost koristiti gorivo F-34.
Pečnik kaže da Iveco ispunjava NATO standarde
Svjedok Pečnik potvrdio je da je NATO postavio opće ciljeve vezano uz gorivo F-34, a kamioni koji se ne pokreću na takvo gorivo mogu sudjelovati u vježbi ili akciji ali se mora snositi troškove logistike. Na pitanje Rončevićeva branitelja odgovaraju li Ivecovi kamioni tražene standarde, Pečnik je rekao da ne zna za kamione ali zna da ta tvrtka ispunjava AQAP-110 certifikat koji u sebi sadrži i ICO certifikat.
Na početku suđenja Rončević i Bačić su rekli da nisu krivi, a bivši ministar i Bačićev branitelj Ivo Farčić ustvrdili su da MAN-ovi kamioni nisu imali traženu nosivost od pet tona, to jest da je ona bila gotovo 700 kilograma manja. Istaknuli su i da ti kamioni koriste ograničeno gorivo koje ne bi odgovaralo potrebama misija u zemljama kao što su Afganistan i Čad. Suđenje se nastavlja u petak, 5. veljače. (Hina)