Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Zagreb i Hrvatska proživljavaju svoju najintenzivniju koncertnu sezonu dosad, s tim da se od globalno razvikanih heavy metal bendova naprosto ne možemo obraniti. Sinoć su strop dvorane Dražena Petrovića prvi put protresli kultni finski Nightwish...


Kao na traci na našim se pozornicama izmjenjuju prvaci thrash, death i power metala. U posljednjih nekoliko mjeseci svjedočili smo nastupima Soulflyja, Sepulture, In Flamesa, Iced Eartha i brojnih drugih, a neka od najvećih 'metalnih' događaja tek nas očekuju.

Vezani članci Marija Rukavina Na koncertu "Želim život" prikupljeno ukupno više od milijun kuna! "Nemam riječi kojima bih zahvalila tisućama dobrih ljudi" Koncert Želim život Hvala vam na još jednom uspješnom humanitarnom koncertu ''Želim život'': Prikupljeno više od 900.000 kuna. ''Bila je ikona borbe za život''

Ikonografija je pogođena, light izvrstan, čak vas na trenutke natjeraju i na headbanging, no ispod svog tog blještavila ostaje činjenica da se radi o distorziranoj verziji Kelly Family.

Sinoć je u dvorani Dražena Petrovića, pak, nastupio bend oko kojega se u heavy metal krugovima lome koplja. Dilema je uobičajena - radi li se o grupi koja svira 'true' ili 'false' metal. Nightwish, koji je u zagušljivoj Ciboni privukao nekoliko tisuća poklonika, od samoga početka balansira na rubu i uvijek će biti 'pravovjernih metalaca' kojima je svrstavanje najkomercijalnijeg finskog benda u heavy metal ravno svetogrđu.

S druge strane, fenomen masovnog obožavanja Nightwisha (grupa je dosad po cijelom svijetu prodala više od pet milijuna albuma), a prigodnu euforiju smo dobrim dijelom doživjeli i na sinoćnjem koncertu, mogao bi se objasniti spletom sretnih okolnosti, glazbenom potkovanošću i hrabrosti da klasično školovani ženski vokal suprotstave tradicionalnoj skandinavskoj školi heavy metala.

Njihov nagli uspon počeo je krajem devedesetih, istodobno s probuđenim zanimanjem za trilogiju 'Gospodar prstenova'. Nightwish i Tolkienovo remek-djelo imaju dosta toga zajedničkog: ciljaju na istu dobnu skupinu i svoju privlačnost duguju magičnom svijetu kojega su stvorili. Nightwish je u svom slučaju iskoristio sve što je mogao od bogate skandinavske mitologije.

Na koncertu u sklopu turneje 'Dark Passion World Tour', jučer smo se i sami mogli uvjeriti da sve, od ikonografije, osvjetljenja, specijalnih efekata, pa do zvuka klavijatura, ima veze sa svijetom u kojemu žive jezerske vile i šumski bogovi. Pritom, majstor za rasvjetu na turneji Nightwisha odradio je odličan posao. Raznobojni reflektori pratili su svaku promjenu ritma i, ako ništa drugo, sinoć je na košarkaškom parketu bila svečanost svjetla.

A što nam je u glazbenom smislu ponudio Nightwish? Ako je pitati stare fanove, koji su se odavno zakačili na primamljivi 'operni' vokal bivše pjevačice Tarje Turunen - ništa posebno. No, većina onih koji su sinoć svjedočili njihovom prvom zagrebačkom nastupu, uživala je u svakoj minuti koncerta, izvikujući na sav glas doslovno svaki stih kojega je u mikrofon otpjevala Anette Olzon.

Nightwish su hladnoću finskih jezera, koja izbija iz svakog njihovog odsviranog riffa, skladno spojili s plamenovima i vatrometom koji su stalno odnekud frcali te su na efektan način postigli dojam zadimljenog dvoranskog spektakla. No, njihova se glazbena ponuda danas, za razliku od vremena kada su smatrani prvacima symphony power metala, pretvorila u nekakav nepostojeći pop-metal isključivo za tinejdžerske uši.

Ikonografija je pogođena, light izvrstan, čak vas na trenutke natjeraju i na headbanging, no ispod svog tog blještavila ostaje činjenica da se radi o distorziranoj verziji Kelly Family.

Epske izvedbe pjesama većinom bez glave i repa te grupa čija glavna pjevačica jedva izlazi na kraj s bukom gitarskih riffova, nimalo nisu opravdali reputaciju s kojom je Nightwish došao u Hrvatsku. Iako u svojoj srži nose nasljeđe cijenjenih pionira finskog žestokog zvuka, svaki ton kojega su Nightwish sinoć proizveli zvučao je proračunato i na trenutke neiskreno.

Epske izvedbe pjesama većinom bez glave i repa te grupa čija glavna pjevačica jedva izlazi na kraj s bukom gitarskim riffova, nimalo nisu opravdali reputaciju s kojom je Nightwish došao u Hrvatsku.

Uostalom, Nightwish je svoje pravo lice pokazao prije nekoliko godina, kada je iz grupe izbačena originalna pjevačica Tarja, zbog činjenice da je u vezi s menadžerom benda. Ostalim članovi smatrali su da su se njezini financijski interesi pritom promijenili i poslali su joj danas već legendarno otvoreno pismo u kojemu joj je poručeno da je dobila otkaz. Ni heavy metal očito nije imun na okrutne tekovine kapitalizma.

Zbog tog poteza mnogi su hrvatski obožavatelji jučer odbili dati 240 kuna za grupu koja ih je razočarala i prešla na mračnu stranu, drugim riječima iz 'true' u 'false'. Unatoč očekivanjima, koncert nije bio rasprodan, no oni koji su došli, stajali su ispred pozornice bez ikakvih predrasuda i uživali.

A da se nešto s heavy metalom kojega izvode Nightwish definitivno nešto čudno događa, pokazala nam je i skupina od dvadesetak mladih reprezentativki Finske u sinkroniziranom klizanju. Cure su se prije današnjeg nastupa na svjetskom prvenstvu u Domu sportova, došle na koncert opustiti. Bi li se takvo nešto dogodilo 'true' metal bendovima? Tko zna...

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju