Filmske recenzije

De Niro, Pacino i Ford - penzići kao akcijski junaci

Showbizz rubrika nakon redovnih glazbenih recenzija, starta i s filmskim kritikama filmova iz kino repertoara i onih objavljenih na DVD-u. Od sada je svaki četvrtak rezerviran za film.

Kino: 'PRAVEDNO UBOJSTVO' - Ocjena: 4/10

(Righteous Kill) Režija: Jon Avnet, Uloge: Robert De Niro, Al Pacino, Donnie Wahlberg, 50 Cent

Za početak nekoliko najosnovnijih biografskih crtica vezanih uz glavne glumce u 'Pravednom ubojstvu'. Al Pacino je rođen 25. travnja 1940. u New Yorku. Robert De Niro također u New Yorku tri godine kasnije odnosno 17. kolovoza 1943. godine. Jednostavnom matematičkom operacijom dolazimo do podatka da će Al Pacino uskoro proslaviti šezdeset deveti rođendan, a da De Niro ima šezdeset pet godina. Obojica živuće glumačke legende. Sigurno bi da se bave nekim 'normalnim' poslom, a ne glumom već nekoliko godina uživali u blagodatima mirovine.

Ovakav uvod nije bez vraga i moja malenkost apsolutno nema ništa'Pravednog ubojstva' predstavljaju nam glumačke legende kao opake policajce koji rasturaju ubitačnom preciznošću iz svih vrsta vatrenog oružja, uz to praktički su velemajstori u šahu, a ako vam ni to nije dovoljno, oni uz sve to, svoje tridesetakak godina mlađe kolege k'o od šale pobjeđuju u baseballu.

Uz to apsolutno su neodoljivi ženama koje im mogu biti kćerke ili unuke. Al Pacino i Robert De Niro su u 'Pravednom ubojstvu' veći rasturači i opakiji djeljitelji pravde nego primjerice Bruce Willis u svim nastavcima 'Umri muški' i hitu 'Prljavi igraju prljavo'.

Drago mi je zbog njih što su vitalni u poznim godinama, ali na filmu, čak i u hollywoodskoj produkciji to izgleda prilično 'znanstveno-fantastično'.

Još jedan apsolutno nepotreban detalj u 'Pravednom ubojstvu' je mala uloga repera 50 Centa. On se valjda za ulogu bogatog dilera kokainom uopće nije trebao pripremati. Po vlastitom priznanju kao maloljetnik je dilao bijelo za cijeli kvart, a onda ga je glazba izvela na pravi put. Svima kojima 50 Cent ide na živce doći će na svoje kada ga u jednoj sceni vitalni 65-godišnji De Niro pošteno iscipelari.

Riječ-dvije o redatelju Jonu Avnetu. On je solidni zanatljija čija su najpoznatija ostvarenja 'Crveni ugao' s Richardom Gereom iz 1997. i 'Pohane zelene rajčice' sa samog početka 90-ih godina prošlog stoljeća. Jadan i šupalj scenariji 'Pravednog ubojstva' nije uspio prihvatljivo režirati. Ipak, film ima dva plusa u tehničkim disciplinama. Vrlo lijepa fotografija i dinamična i sugestivna montaža.

Osvrnimo se prigodno i na povijest zajedničkih filmskih nastupa De Nira i Pacina. Obojca su glumili gangstere u 'Kumu 2', ali nisu imali zajedničkih scena. U 'Vrućini' Michaela Manna Pacino je bio policajac, a De Niro lopov, a imali su samo jednu zajedniču scenu. I 'Kum 2' i 'Vrućina' su kultni klasici koji mogu upasti i u onu čarobnu ladicu pod nazivom 'remek-djela'. Treći filmski susret De Nira i Pacina, odnosno bolje rečeno, druženje nije ni blizu spomenta dva.

Je li problem u lošem scenariju, jadnoj režiji ili možda slučajnosti da oba legendarna glumca glume policajce u istom filmu? Pacino i De Niro zajedno kao pozitivci jednostavno ne može proći, jer nas povijest uči da su obojca ostvarili najbolje uloge kao negativci.

DVD: 'INDIANA JONES I KRALJEVSTVO KRISTALNE LUBANJE' - Ocjena: 7/10

(Indiana Jones and The Kingdom of Crystal Skull) R: Steven Spielberg, Uloge: Harrison Ford, Cate Blanchett, Karen Allen, Shia LeBeouf, Ray Winstone

Svi obožavatelji najpoznatijeg arheologa na svijetu, Indiane Jonesa, neka pripreme dvije kockice šećera i čašu vode. Četvrti nastavak filmskog serijala najvjerojatnije im se neće svidjeti. Razlog tomu je što je 'Indiana Jones i kraljevstvo kristalne lubanje' film prilično različit od prva tri nastavka. Prva tri filma o slavnom arheologu navikli su nas na pripovjedačku shemu sličnu filmovima o Jamesu Bondu (uvodna akcijska scena, odlazak na glavni zadatak, upoznavanje s ljepoticom, glavni negativac otima ljepoticu i na kraju završna borba glavnog junaka i glavnog negativaca), no četvrti je film više obiteljska avanturistička komedija, nego film o zbunjenom arheologu koji lomi ženska srca.

Radnja novog Indiane Jonesa smještena je u 1957. godinu, u vrijeme hladnog rata, prvih pustinjskih nuklearnih pokusa i američkog straha od komunizma. Godine 1957. dežurni negativci koji stvaraju probleme arheologu više nisu mogli biti nacisti, već komunisti. Glavna zlica u filmu je Irina Spalko (odlična Cate Blanchett) ruska znanstvenica koja dolazi na trag jedne od misterioznih kristalnih lubanja koje su povezane s mitskim El Doradom u Peruu.

U potrazi za Zlatnim gradom Indiani će se pridružiti mladi i buntovni Mutt Williams (mladi glumac Shia LeBeouf, miljenik Stevena Spielberga i najvjerovatnije nasljednik Harrisona Forda u ulozi popularnog arheologa). Uz Mutta važnu će ulogu imati Marrion (Karen Allen, arheologova družica iz prvog filma 'Indiana Jones i otimači izgubljenog kovčega').

Dok su prva tri filma iz serijala funkcionirala kao samostalne cjeline, 'Indiana Jones i kraljevstvo kristalne lubanje' prvi je film u serijalu koji se snažno i nedvosmisleno referira na prijašnje nastavke. Zanimljivo je, u jednom trenutku, kad Indyana pričao o mladosti, film se počinje referirati i na televizijsku seriju 'Mladi Indiana Jones' koju smo gledali prije desetak godina.

U filmovima o Indiani Jonesu pretjerivanje je neka vrsta zaštitnog znaka, pa će nas tako i u novom nastavku neke akcijske scene dobro nasmijati prije no što uzrokuju planirano podizanje adrenalina. Spielbergova režija djeluje ležerno i opušteno, a tako i treba biti. U konačnici 'Indiana Jones i kraljevstvo kristalne lubanje' pravi je primjer obiteljskog filma, dok se prva tri djela ne bi mogla svrstati u tu ladicu.

I to je jedan od razloga zbog kojeg 'pravovjerni' obožavatelji arheologa s bičem u ruci možda neće biti zadovoljni. Ipak, šezdeset šestogodišnjigodišnji Harrison Ford ima onog straog šarama kojim nas je oduševljavao prije ove duge pauze između trećeg i četvrtog filma.

DVD izdanje filma koje se može kupiti na našim kioscima nije ništa posebno i pravi ljubitelji serijala bi trebali pričekati neko posebno i raskošnije izdanje. Spartansko domaće izdanje pak sadrži dva zanimljiva kratka dokumentarca. Prvi nosi naslov 'Povratak legende'. U njemu se može vidjeti koliko se dugo prmišljalo na temu: Snimiti novog Indianu ili ne, a onda kada je ipak odlučeno da da, kakvo su sve mesarenje preživjeli mnogobrojni scenariji. Zanimljivo.

U drugom filmiću naziva 'Rad na filmu' možemo između ostaloga doznati da je za snimanje filma za Harrisona Forda napravljeno 30 šešira i 30 kožnih jakni po kojima je Indiana prepoznatljiv. Koliko su bičeva koristili nije rečeno. Slatko.