1. Daju naznaku ranjivosti
Pročitajte i ovo
Održao obećanje
Darežljivi direktor: Prvom zaposleniku isplatio 1.7 milijardi kuna
I to se događa
Bogati šef sebi smanjio plaću za 93% kako bi svim zaposlenicima uvećao honorare
Zaposlenici svoje nadređene često ne gledaju samo kao obične osobe. Oni su im šefovi. Stoga ih pokazivanje ranjivosti humanizira. Način na koji dobar šef s dozom ranjivosti pristupa zaposleniku otvara vrata za bolju međusobnu suradnju, piše Inc.com.
'Pomoć ne bi trebalo tražiti na pogrešan način, tako da se postavite kao nadređeni, riječima: 'Slušaj, trebam tvoju pomoć'. Zaposlenik kojem ste to rekli zna da zapravo ne trebate njegovu pomoć već želite da nešto učini. Umjesto toga, zatražite pomoć na ispravan način. Zamislite da ste otputovali na nepoznato mjesto, znate tek nekoliko riječi jezika zemlje u koju ste došli. Izgubljeni ste i pomalo prestrašeni. Kako biste u tom trenutku tražili pomoć? Bili biste skromni, bili biste stvarni. Malo biste se sagnuli, pognuli glavu i rekli: 'Možete li mi pomoći?' Upitan na taj način, zaposlenik zna da vam uistinu treba pomoć. Ranjivi ste i ne bojite se to pokazati. Na taj način dajete sjajan primjer pokazujući da traženje pomoći nije znak slabosti. To je znak jakosti', savjetuje je Jeff Haden.
>> Kako prepoznati signale da ćete dobiti otkaz
2. Daju podršku
Iz perspektive zaposlenika, najbolje ideje nikada nisu šefove ideje. Najbolje ideje su njegove ideje, a to je u većini slučajeva i istina. Zato dobar šef ne naglašava ono što želi da njegov zaposlenik napravi, već ostavlja prostor za inicijativu.
3. Daju neočekivanu pažnju
Svi vole pažnju. Na žalost, nadređeni nemaju neograničeno vremena posvetiti se svakome. Stoga dobri šefovi iskorištavaju najbolje što mogu, ono vrijeme koje imaju. Ne komentiraju samo važne stvari, već primjećuju i male detalje i tako pokazuju da zaista posvećuju pažnju. Na taj način zaposlenik se osjeća bolje i na poslu može dati sve od sebe.
4. Opraštaju zaposlenicima
Ako zaposlenik pogriješi, šef obično s njim razgovara o tome, često ljutitim tonom. Dobar zaposlenik lekciju je već naučio. Stoga će mu dobar šef umjesto kritika ponuditi pomoć da riješi problem.
5. Daju zaposleniku da postane 'insajder'
'Moj je šef jednom gotovo vikao na dobavljača koji nije izvršio isporuku na vrijeme. Usred njihove rasprave, kada je dobavljač pogledao u stranu, moj me šef pogledao i namignuo mi. Na taj mi je način dao do znanja da ima plan i da taj plan uključuje mene. U tom sam trenutku postao 'insajder', bili smo partneri. Stoga dajte do znanja vašim zaposlenicima da zajednički radite stvari ', napisao je Haden.
6. Dijele nezaslužene komplimente
Komplimenti ne trebaju uvijek biti zasluženi. Ponekad kada šefovi vide u zaposleniku nešto što oni sami ne vide u sebi, potrude se realizirati to vjerovanje u njih.
'Otišao sam jednom na hrvanje dok sam još bio u školi i bio sam nervozan i uplašen. Tjedan dana nakon toga čuo sam trenera kako razgovara s jednim seniorom. Rekao mu je za mene: ' Taj će mali biti prvak države do vremena kada postane senior.' Odmah sam dobio više samopouzdanja i bio sam nevjerojatno motiviran. On je vjerovao u mene i tada sam i ja počeo vjerovati u sebe', kaže Haden.
7. Daju podršku
Zaposlenici koji nešto trebaju, slobodan dan, uslugu, šansu... dolaze pred svoje šefove pokorno. Ranjivi su zato što nešto trebaju. Iako im šef ponekad ne može dati ono što trebaju, dobar šef će ih saslušati i biti suosjećajan.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook