Pomorac Marino Mauhar uspio se vratiti iz Belgije kući u Rijeku. Prije gotovo tri tjedna letio je iz Bruxellesa u Frankfurt, a potom u Zagreb. Smatra se sretnim što je uopće uspio doći kući. Bili su u Europi većinu vremena, a čim se normalizirao avionski promet, uspjeli su napraviti smjene s brodovima, govori.
Ali na brodovima diljem svijeta ostali su još brojni njegovi kolege. Jedan je zapeo u Vijetnamu. "Čak je na njegovu brodu postojala sumnja da je neki kolega zaražen. Hvala Bogu, to je prošlo dobro", dodao je.
Pročitajte i ovo
Bliži li se rješenje?
Roditelji djeci zabranili odlazak u školu i u ponedjeljak: "Kako da vjeruju sustavu koji se javno svađa oko svojih ovlaštenja?"
I dalje bez rješenja
Novi pokušaj rješavanja slučaja problematičnog dječaka: Evo čiji je potez na redu
Firma se tu pokazala korektna i uspjela im je omogućiti da isplove i da odu za Batam u Indoneziji, gdje sad čekaju smjenu, no najveći je problem tamo što indonezijske lokalne vlasti stopiraju daljnje smjene.
Ugroženo psihičko stanje 4000 pomoraca
Iz sindikata pomoraca procjenjuju da oko 4000 naših pomoraca ima poteškoće u repatrijaciji, odnosno povratku kući. Trenutačno je najveći problem Azija. Zemlje poput Kine, Singapura, Japana i Indonezije imaju zatvorene granice za repatrijaciju.
"Drugi veći problem trenutačno su kruzeri. Na kruzerima u Americi i Bahamima i Karibima imate ogroman broj pomoraca koji čekaju repatrijaciju. Kanal se otvorio. Neki su kruzeri krenuli prema Europi, ali to je daleko od zadovoljavajućeg broja", objašnjava Neven Melvan iz sindikata.
Očekuju otvaranje koridora tijekom lipnja, kaže, a ako se to ne dogodi, doći će do kritične situacije. "Postoje ljudi koji su već godinu dana na brodu. Njihovo psihičko i zdravstveno stanje nije kako treba i jednostavno ćemo upasti u ogromne probleme. Stoga je od krucijalne važnosti da se ovo pitanje riješi unutar mjesec dana", dodaje.
Ministar najavio povratak, Sabor se raspustio
Marino Mauhar kaže da povratak unutar Europe nije toliko težak. Za Europu je najveći problem nedostatak letova, a za ostale dijelove svijeta sve. Problem je zapravo globalni. Hrvatska i EU mogu raditi pritisak da se koridori otvore.
Takvi razgovori postoje, kaže naš ministar vanjskih i europskih poslova. Na razini EU-a dogovara se povećanje broja avionskih linija. Ministar Gordan Grlić Radman uvjerava da se zakupljuju mjesta na komercijalnim letovima te da se sve dogovara "postupno i koordinirano". Dosad je vraćeno, kaže, više od 2000 hrvatskih građana.
U srijedu ujutro u Dubrovnik stiže kruzer koji će iskrcati oko 50 Hrvata. Doznajemo to iz sindikata koji svakodnevno komunicira s pomorcima. Na izmaku su snaga, a brojni samo žele svojoj kući.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr