Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar u srijedu je na tradicionalnoj manifestaciji Dan novih tehnologija (DaNTe) u Rijeci, govoreći o obrazovnom sustavu u Hrvatskoj, ustvrdio da se još primjenjuje austrougarski model obrazovanja a da će se to, zbog zahtjeva suvremenog društva, promijeniti prije svega kurikularnom reformom te donošenjem Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Pročitajte i ovo
Bolest modernog društva
Želite li ovo svojoj djeci? Problem može eskalirati i do poremećaja ovisnosti
Pitanje prioriteta
Poslodavci ne vide priliku: "Jaz u njihovu zapošljavanju u Hrvatskoj među najlošijima je u Uniji"
Prema sadašnjem modelu učenici uče napamet, čekaju da im se znanje ulije s katedre, ali ne znaju zaključivati, što je dokazano znanstvenim istraživanjima, rekao je.
Među konkretnim planiranim aktivnostima u osuvremenjivanju modela obrazovanja je projekt e-škola, u kojem se u prvoj fazi namjerava 20, a potom 140 škola opremiti najnovijom informatičkom tehnologijom. Za to je potrebno 280 milijuna kuna koje se dobivaju iz EU fondova, a predviđeno je da se na taj način do 2020. godine uspostave "digitalno zrele škole" u većini škola, rekao je ministar. Sljedeće aktivnosti su usklađenje strukovnog obrazovanja s potrebama tržišta rada i snažnije uvođenje vanjskog vrednovanja u škole, kako bi ocjene realnije pokazivale stečena znanja i sposobnosti, naveo je. Nužno je više brinuti o učenicima i studentima slabijeg imovinskog stanja. Za njih su do sad udvostručeni iznosi za stipendije, a planira se i to udvostručiti u narednom razdoblju, kazao je Mornar.
Ocijenio je da Bolonjski proces nije donio očekivane rezultate, jer je studiranje produljeno, umjesto da se skrati. Važno je i djelovati na anomalije pri upisima na studije, jer se gotovo 50 posto studenata upisuje na ekonomiju i pravo, a na studijima poput matematike nedostaje studenata, istaknuo je Mornar, rekavši da će se na to pokušati djelovati putem programskih ugovora sa sveučilištima.
PROVJERILI SMO Kako stranke namjeravaju poboljšati sustav obrazovanja?
Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel rekao je na otvaranju skupa da je vlada u protekle četiri godine intenzivno razvijala sustav e-građani koji širi i na razine lokalne samouprave, a Rijeci je cilj uključiti se što prije.
Tijekom današnjeg, 10. dana novih tehnologija održano je osam tematskih predavanja, a među njima i prikaz novog računalnog sustava "Bura" Sveučilišta u Rijeci, o kojem je govorio prorektor Sveučilišta za informatizaciju Zlatan Car. "Bura", vrijednosti 44 milijuna kuna je 249. najbrže računalo na svijetu i to u kategoriji komercijalnih instalacija. Ono otvara mogućnost razvoja gospodarstva jer je već sada ugovoreno komercijalno korištenje "Bure" u istraživačkim i industrijskim projektima, uz aktivnosti sveučilišnih istraživačkih programa.
U izjavi za novinare nakon skupa i sastanka s ministrom, riječki gradonačelnik najavio je uvođenje eksperimentalne izvannastavne aktivnosti građanskog odgoja u riječkim školama od sljedeće školske godine. Na tom projektu radi tim stručnjaka koji će izraditi udžbenik, a kontaktirat će i Agenciju za obrazovanje kako bi se taj program uklopio u novi kurikulum u zemlji, rekao je Obersnel.
Ministar Mornar kazao je da u zemlji nema prijepora da je građanski odgoj potreban u školama. On je i sad u školama, iako ne kao zaseban predmet jer nisu bile zadovoljene zakonske pretpostavke za uvođenje kao što su udžbenici, nastavno osoblje ili broj nastavnih sati, rekao je. Istaknuo je da će građanski odgoj biti u školama i dalje te da će djeca naučiti sve što trebaju znati na tom polju, u obliku zasebnog predmeta ili u sklopu drugih. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook