Želimo znati

'HAC je instrument za slanje našeg novca u čudne džepove'

Slika nije dostupna
Nakon monopolista HEP-a i trošenja novca poreznih obveznika nastavljamo akciju Želimo znati gdje je naš novac i to s još jednim monopolistom, Hrvatskim autocestama. Natječaji se namještaju, a cijene su sve veće i veće.

Hrvatska gradi najskuplje kilometre autocesta u Europi sve to na račun poreznih obveznika. Iako su zbog krize spremni usporiti neke projekte kako bi uštedjeli, priče o korupciji, razmetanju državnim novcem i malverzacijama ne žele priznati. Mnoga poslovanja i ove državne tvrtke predmet su istraga državnog odvjetništva i USKOK-a. Predsjednik uprave Jurica Prskalo po prvi puta progovara o optužbama da se namještaju natječaji i troši novac poreznih obveznika.

>> HEP se razbacuje novcima građana

'Nije lako raditi u takvim uvjetima. Mi kao državna tvrtka isključivo poštujemo zakon o javnoj nabavi. Svi su naši natječaji međunarodni i kao takvi dobili smo međunarodnu tržišnu cijenu', rekao nam je Prskalo. No ta je cijena, tvrdi osnivač HAC-a i bivši ministar Radimir Čačić i do četiri puta veća od realne. Naime, kilometar autoceste za vrijeme Čačićeva mandata plaćali smo četiri milijuna eura. Danas je cijena 17 milijuna po kilometru.

'HAC je instrument za transmisiju našeg novca u čudne džepove'

'Od jednog rekao bih čistog viskija dobili smo jednu čudnu razblaženu varijantu s pokvarenom vodom', slikovito se izrazio Čačić, opisujući današnje stanje s cijenama u HAC-u. 'Ne samo da je utočište za politički podobne kadrove već je postala instrument za transmisiju našeg teško zarađenog novca građana u čudne džepove', dodao je. Izbor skupih izvođača tek je jedan od grijeha HAC-a. Tu su i dug dobavljačima, optužbe za udomljavanje podobnih kadrova te zapošljavanje uz mito.

S održavanjem cesta nema zastoja

Anonimnim optužbama, ali i onim s imenom i prezimenom već se neko vrijeme bave i Uskok i državno odvjetništvo. 'Ja molim sve one koji misle ili znaju da ovdje ima korupcije neka prijave imamo institucije države i idemo to rješavati', kazao je Prskalo. U HAC-u su spremni, kažu, i na usporavanje s investicijama ako vlada to od njih zatraži. No, s održavanjem cesta nema zastoja. No, mora li se bojenje tunela platiti baš 35 milijuna kuna, ili WC-i po odmorištima čak milijun i 700 tisuća? Imamo pravo znati jer sve je to naš novac. Osim cestarine plaćamo ih kroz trošarine za gorivo, a prihoduju u kroz naknade za odmorišta. A to nije malen novac.

Samo od cestarina godišnje više od milijardu kuna

HAC samo od cestarina godišnje zaradi više od milijardu kuna. Ostali prihodi viši su od 65 milijuna. Vlasnik HAC-a je vlada koja je upravu postavila po političkoj liniji. Njihov rad nadziru ministar Božidar Kalmeta i njegov državni tajnik Zdravko Livaković kroz nadzorni odbor. Oni su ti koji trebaju kontrolirati raspolaganje novcem građana i odgovarati ukoliko jedna od mnogobrojnih prijava državnom odvjetništvu i USKOK-u pokaže da je uistinu bilo nezakonitih radnji.