Bliži se sezona božićnih praznika, a njoj se zasigurno najviše raduju trgovci kojima će praznici, kao i svake godine, donijeti znatno povećanje prodaje i prihoda. A kako bi prihodi bili što veći, trgovci se koriste brojnim marketinškim trikovima. Jedan od njih su i mirisi koji kupce tjeraju da više troše. Novo marketinško istraživanje pokazalo je da na povećanje potrošnje u trgovinama najviše utječu jednostavni mirisi, piše WSU.
>> Unatoč krizi u Hrvatskoj potrošnja raste!
Švicarski marketinški stručnjaci Andreas Herrman i Manja Zidansek sa Sveučilišta St. Gallen razvili su dva mirisa - jednostavan miris naranče i miris zelenog čaja s bosiljkom. Tijekom 18 dana promatrali su ponašanje više od 400 kupaca u jednom trgovačkom centru u situacijama kada bi u trgovinu pustili neki od navedenih mirisa.
Rezultati su pokazali da je stotinjak osoba, koji su kupovali kada je u trgovini bio prisutan jednostavan miris naranče, trošilo u prosjeku 20 % više.
'Većina ljudi procesuira taj miris na podsvjesnoj razini, ali on svejedno utječe na njihovo ponašanje', kažu stručnjaci.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook