Nakon što je diplomirala strojarstrvo, Emily Nodine iz Bostona, tri je godine radila kao konobarica, a svoja je iskustva opisala u blogu objavljenom na Businnes Insideru.
Društvene vještine koje je stekla radeći kao konobarica pomogli su joj kasnije da se lakše nosi s izazovima korporativnog okruženja, više od bilo čega što je naučila u školi.
Otvoren prvi Centar za informiranje i savjetovanje o karijeri
1. Javni nastup
U baru je morala stati na pozornicu pred 200-tinjak pijanih ljudi kako bi najavila bend koji će svirati ili izvukla dobitnike nagrada. Često noseći tek nešto više od donjeg rublja. Nakon toga je govoriti u odjeći ispred 200 ljudi na konferenciji bio mačji kašalj.
2. Ne uspjeti i nastaviti raditi
Jednom joj je prilikom tacna s osam piva pala na malo dijete. Prestravila se, a i bojala se tužbe. Ali kako je bila gužva, nije imala izbora nego ispričati se i nastaviti posluživati goste. Što se duže fokusiraš na neuspjeh, prije nego nastaviš dalje, to ćeš više zaostati i bit će ti teže, zaključila je.
3. Svi su nitko
U profesionalnom svijetu postoji hijerarhija, no ako sve te ljude staviš u bar, svi su samo pijani tipovi. Bez skupog odijela nisu više zastrašujući. U poslovnom svijetu sada više ne vidi status i tako je, smatra, puno lakše raditi.
4. Raditi izvan zone ugode
Nerijetko, kad se činilo da bez obzira koliko brzo radi, ne uspijeva udovoljiti zahtjevima ljutih gostiju za pićem. Naučila je da se u takvoj situaciji mora koncentrirati na sadašnjost. Uvijek ćete uspjeti riješiti naizgled nemoguć zadatak, ako se koncentrirate na jednu po jednu stvar i date najbolje od sebe.
5. Nijedan posao nije nevažan
Emily je bila glavna šankerica, ali nije joj bilo teško obavljati pomoćne poslove ako je u tom trenutku pomoćnik preuzeo posao osiguranja, jer je izbacivač imao pune ruke posla u drugom dijelu bara. Naučila je da u kriznoj situaciji titule ne postoje i da morate raditi sve kako bi vaš tim uspio.
6. Nikad ne pokazujte da ste pod stresom
Često nije neuobičajeno da ste u sebi u potpunoj panici zbog previše zadataka koje istovremeno morate obaviti. Ali gosti to ne žele znati, oni žele osjećati da se netko o njima brine i da je sve pod kontrolom. Tako je i sa šefovima i klijentima. Također, što više izgledate kao da ste pod stresom, to se doimate manje sposobnima. Ponašajte se i govorite mirno dok u sebi proživljavate napadaj panike.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook