Žele prikupiti 1,8 milijardi dolara

Velika očekivanja: Twitter danas izlazi na burzu!

Slika nije dostupna
Na burzi u New Yorku danas će se izlistati dionice Twittera – početna cijena iznosit će 26 dolara

Danas na burzi u New Yorku počinje trgovanje dionicama druge najpopularnije društvene mreže na svijetu. Inicijalnom ponudom dionica Twitter želi prikupiti oko 1,8 milijardi dolara, a početna cijena dionica iznosi 26 dolara, što je malo više u odnosu na ranija predviđanja koja su govorila da će ta cijena iznositi između 23 i 25 dolara. Ovo je najiščekivaniji izlazak na burzu jedne tehnološke kompanije nakon početka prodaje dionica Facebooka u 2012. godini, no Twitterov IPO ne prati ona medijska histerija kao u slučaju Zuckerbergove kompanije kada su se brojni analitičari svakodnevno razmetali ciframa od 100 pa do čak 200 milijardi dolara na koliko su procjenjivali vrijednost Facebooka.

Procijenjena tržišna vrijednost Twittera prije izlaska na burzu veća je od 14 milijardi dolara, a bit će zanimljivo pratiti kretanje cijene dionice ove kompanije tijekom prvih nekoliko mjeseci. Kao što je poznato, izlazak Facebooka na burzu na početku se pokazao pravim debaklom te je vrijednost kompanije ubrzo prepolovljena (u posljednje vrijeme dionica je u porastu pa je ta vrijednost dosegla rekordne iznose) tako da su analitičari vrlo oprezni kada je u pitanju Twitter.

Stopama Facebooka: Twitter najavio izlazak na burzu!

Pozivajući se na izvještaje nekih analitičara, na Reutersu vjeruju da bi cijena dionice Twittera danas trebala blago porasti, dok procjene za sljedećih godinu dana kaže da bi cijena dionice mogla iznositi između 29 do čak 54 dolara.

Analitičar Brian Wieser vjeruje da bi vrijednost dionica već prvog dana mogla premašiti 30 dolara, no napominje da je oko Twittera 'još previše nesigurnosti' tako da je vrlo teško procijeniti kretanje dionica ove kompanije u nekoj bližoj budućnosti. Kao dva potencijalna problema kompanije analitičari su izdvojili broj korisnika – iako bi on uskoro mogao dosegnuti 250 milijuna, dobar dio njih ne koristi svakodnevno ovu društvenu mrežu kao što je to slučaj s Facebookom, dok je drugi problem zarada od oglašavanja 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Povezane teme