Jawdat Ibrahim, vlasnik restorana Abu Ghosh iz istoimenog grada u blizini Jeruzalema kaže kako želi 'spasiti kulinarsku kulturu koju uništavaju pametni telefoni' jer sve više ljudi, umjesto da uživa u jelu i razgovoru s prijateljima, vrijeme u restoranu provodi telefonirajući, pišući poruke i surfajući internetom na mobilnim telefonima. Posjetitelji restorana koji ugase svoje pametne telefone i ne upale ih dok ne izađu iz restorana dobit će popust od čak 50 posto, a Ibrahim se nada da će na ovaj način 'vratiti nevina vremena kada je odlazak u restoran označavao druženje i uživanje u hrani, a ne surfanje internetom, dopisivanje i telefoniranje'.
Restoran u kojem nikako ne primaju napojnice
On je restoran otvorio prije dvadeset godina od novca koji je dobio na lutriji te je novinarima Huffington Posta rekao da su, u njegovoj zemlji opsjednutoj pametnim telefonima, druženje i razgovori u restoranima bili jedan od običaja, ali situacija se tijekom posljednjih godina promijenila te su zbog sve naprednijih telefona ljudi postali otuđeni i sve manje komuniciraju.
Grupe prijatelja i parovi, umjesto da razgovaraju, vrijeme za stolom provode buljeći u ekrane te ne samo da ne uživaju u društvu, već ne uživaju niti u hrani. Nekad se zna dogoditi i da su ljudi toliko opsjednuti telefonima da im se hrana na kraju ohladi pa im je kuhari moraju ponovno podgrijati. 'Tehnologija je odlična stvar. Ali kada jedete i kada ste s prijateljima i obitelji, možete pričekati pola sata i uživati u društvu i hrani', dodao je Ibrahim.
Restoran u kojem se račun plaća - RADOM!
Inače, on nije prvi vlasnik restorana koji mušterijama koje ugase telefone daje popuste – sve više restorana diljem svijeta nudi popuste (neki su čak i zabranili korištenje telefona u restoranima), ali ipak niti jedan restoran ne daje tako veliki popust kao Jawdat Ibrahim. Samer Korban, suvlasnik Bedivere Eatery and Taverna iz Beiruta kaže da njegov restoran daje deset posto popusta osobama koje im na ulazu predaju telefone.
'Želimo da se ljudi druže, a ne da samo bulje u telefone', rekao je Korban i dodao da oko 40 posto njihovih posjetitelja iskorištava ovu ponudu te ne koriste telefone kada uđu u restoran.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook