Brojnim korisnicima društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram služe kao mjesto na kojem se mogu pohvaliti s izlascima i putovanjima, ali i s materijalnim statusom, odnosno s automobilima, vikendicama, dizajnerskom odjećom i luksuznim načinom života. Dio korisnika čak ove informacije objavljuje javno, kako bi ih mogli vidjeti milijuni ljudi, a ne samo njihovi prijatelji, no oni nisu svjesni da bi ono o čemu pišu i s čime se hvale moglo biti zanimljivo i – poreznoj upravi.
Prema informacijama objavljenima na Cnetu, američka porezna uprava (IRS) podatke o poreznim obveznicima sve češće provjerava i na društvenim mrežama, kako bi pokušali uhvatiti one koji puno zarađuju i troše na luksuz, a prijavili su mali prihod i porez.
Evo zašto se nije dobro hvaliti s putovanjima na Facebooku!
Na ovoj stranicu kažu kako IRS zbog utaje poreza godišnje gubi milijarde dolara, a s obzirom na smanjenje budžeta i zaposlenika, porezna uprava iskorištava sve dostupne metode koje imaju na raspolaganju, uključujući i podatke s Facebooka i Twittera. Porezna tako koristi posebne alate za praćenje aktivnosti i obradu podataka na internetu kako bi prikupili što više podataka o korisnicima koje dodaju u već postojeće datoteke u kojima se nalaze informacije o socijalnom i zdravstvenom osiguranja, nekretninama i slično.
Profesor sa sveučilišta u Pennsylvaniji Joseph Turow kaže kako se u IRS-u služe metodama prediktivne analize pri čemu prikupljaju i analiziraju gomile podataka koje imaju o poreznim obveznicima i na temelju tih podataka pokušavaju predvidjeti tko nije platio porez.
Treba napomenuti da IRS koristi samo one podatke koji su javni, dakle one koji su dostupni svim korisnicima društvenih mreža te ne špijuniraju korisnike čije su informacije skrivene, odnosno dostupne samo njihovim prijateljima.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook