Iskorištavaju privatnost za novac

Kako smo postali 'proizvod' Googlea i Facebooka?

Slika nije dostupna
Američki senator upozorava kako velikim internetskim kompanijama uopće nije stalno do privatnosti korisnika – zanima ih samo kako zaraditi na njima!

Kompanije poput Googlea i Facebooka danas su postale tako velike i dominantne u svom poslovanju da ih više uopće nije briga za privatnost svojih korisnika, rekao je u govoru američkom udruženju pravnika senator iz Minnesote Al Franken.

Dodao je da, kada dominacija tih kompanija postane tako velika da mogu 'kršiti privatnost korisnika bez brige o pritiscima tržišta', tada im postaje jedino bitno prikupiti što više informacija i privatnih podataka o osobama koje koriste njihove usluge i te podatke iskoristiti za ciljano reklamiranje i povećanje profita. 'Skupljanje podataka nije samo neki čudan hobi ovih korporacija. To je njihov poslovni model. A vi niste njihov klijent – vi ste njihov proizvod', upozorio je Franken.

 

Google zna više stvari o vama nego vaša žena ili muž!

On se ne slaže niti s izjavama Googleovih čelnika koji su rekli da korisnici koji smatraju da se narušava njihova privatnost lako mogu koristiti i servise drugih kompanija – problem je što je teško naći tražilicu jednake kvalitete kao Google, a ako korisnici požele e-mail servis u kojem se njihove riječi koje pišu u mailovima neće iskorištavati za ciljano reklamiranje, trebali bi pronaći način da prebace tisuće mailova iz Gmaila koje su slali i primali tijekom više godina na taj servis.

Trenutni zakoni Amerikance štite od špijunaže same države, no čini se da uvjeti nisu isti i za privatne kompanije jer one bez problema mogu pratiti sve korisničke korake na internetu te imaju velike količine podataka o njima – gdje žive, gdje rade, s kim se druže, kakvu glazbu i filmove vole i slično, a sami korisnici nemaju skoro nikakvu zaštitu.

Google i Facebook proteklih su godina često na udaru javnosti i regulatornih tijela zbog kršenja privatnosti – tako je Google nedavno uveo nova kontraverzna pravila korištenja svojih usluga, dok su Facebook mnogi kritizirali zbog Timelinea i njegovih pravila privatnosti.
 

Povezane teme