'Odrastao sam u društvu u kojem se sve prisluškuje, snima i prati. Ljudi bi nas trebali razlikovati od kompanija poput Yahooa i Facebooka koje prikupljaju vaše podatke i drže ih na svojim serverima', tako je u nedavnom intervjuu za Wired Jan Koum, jedan od osnivača WhatsAppa, opisao Zuckerbergovu kompaniju. Dodao je i kako WhatsApp želi znati što manje podataka o svojim korisnicima te kako ne znaju niti ime niti spol svojih korisnika jer je njihov sustav dizajniran kako bi omogućio što veću anonimnost.
ŠOK U TECH SVIJETU: Facebook kupuje WhatsApp za 19 milijardi dolara!
Novinari Huffington Posta, na temelju ovog intervjua i brojnih drugih izjava osnivača WhatsAppa, zaključili su kako Jan Koum 'ljubomorno čuva svoju privatnost' i kako je protivnik prikupljanja podataka i mobilnog oglašavanja te su svi njegovi životni principi u potpunoj suprotnosti u odnosu na ono što predstavlja Facebook.
Zanimljivo je da, kada su ga u jednom intervjuu pitali koje su mu najdraže aplikacije osim WhatsAppa, nabrojao je Instagram, Twitter i Touch, ali ne i Facebook, a tome u prilog govori i njegov profil na Zuckerbergovoj društvenoj mreži na kojoj je gotovo sav sadržaj označen kao privatan i na kojoj čak nema niti vlastitu sliku. Na Huffingtonu napominju kako je njegova briga za privatnost vezana uz iskustvo iz djetinjstva i života u Ukrajini u kojem su ljudi špijunirani, praćeni i kažnjavani ljudi zbog 'krivih izjava'.
Pitanje je hoće li nakon ove akvizicije Koum sada ipak promijeniti mišljenje i poraditi na svom profilu na ovoj društvenoj mreži zbog koje je postao milijarder te hoće li promijeniti mišljenje o online oglašavanju, koje je glavni izvor Facebookove zarade.
Ovo je Brian Acton, čovjek kojeg Facebook NIJE ŽELIO zaposliti! A danas...
Naime, on smatra da zbog oglašavanja jurimo za automobilima i odjećom, kupujemo stvari koje nam ne trebaju i radimo poslove koje mrzimo, a pored toga, mobilno oglašavanje ugrožava i 'intimni prostor korisnika'. Iako Facebook predstavlja sve ono što Jan Koum ne voli i protiv čega se bori, on ipak nije ostao imun na ono što mu je Zuckerberg ponudio te je odlučio prodati svoju kompaniju Faceboooku za nevjerojatnih 19 milijardi dolara.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook