Iz Googlea su prošle godine objavili kako će za sve njihove servisa (poput Gmaila, Googlea+, YouTubea i drugih) vrijediti ista pravila privatnosti te je ova kompanija počela pratiti aktivnosti korisnika na svojim različitim servisima kako bi saznala što više informacija s različitih izvora o tim korisnicima i ponudila im što preciznije reklame. Brojni korisnici nisu bili zadovoljni s ovim promjenama, a još veći broj njih nedavno je kritizirao Google kada su iz te kompanije prošlog tjedna najavili kako će početi koristiti njihove osobne informacije poput imena, prezimena i slike u reklamiranju proizvoda i preporukama na svojim stranicama.
Ako npr. kliknete +1 ili komentirate vašu omiljenu pekaru, vaš se komentar i preporuka mogu iskoristiti u reklamiranju te pekare na Googleovim stranicama, a iako je Google upozorio sve korisnike na promjene koje su uveli, veliki broj njih ionako ne čita pravila korištenja i privatnosti pa bi se mogli šokirati kada im prijatelji kažu kako se njihovo ime i fotografija pojavljuju u reklamama na Googleovoj tražilici.
Google će prodavati imena i fotografije korisnika oglašivačima!
Google podatke o svojim korisnicima prikuplja na brojne načine, a na PC Magu objavili su neke od tih načina na koje ova kompanija prati aktivnosti na internetu, odnosno koje sve opasnosti po privatnost i sigurnost krije korištenje Googleovih usluga.
Google+ račun – Google je od prošle godine 'prisilio' korisnike na otvaranje Google+ računa jer svatko tko se prijavi na Googleove usluge automatski dobiva Google+ račun. Tako će i oni korisnici koji žele koristiti samo Gmail, a ne i Googleovu društvenu mrežu imati otvoren svoj Google+ profil čije će informacije koristiti ovoj kompaniji za praćenje i precizno plasiranje oglasa.
Dashboad – sve aktivnosti na Googleovim servisima. Ovo nije opcija s kojom Google prati svoje korisnike, ali vam na jednom mjestu pokazuje koliko su do sada skupili informacija o vama te na PC Magu kažu da je Dashboard 'podsjetnik kako internet nikada ne zaboravlja'. Ovdje tako možete pronaći informacije o broju poslanih mailova, pretragama na Googleu, videozapisima koje ste gledali na YouTubeu, fotografijama s Picase i slično.
Podaci o lokacijama – jedna od opcija u Dashboardu su podaci o lokacijama te, kada ste prijavljeni s računalom ili mobilnim telefonom, Google prati aktivnosti i kretanje, odnosno lokacije korisnika putem Googleovih karata, Googlea Now i drugih lokacijskih servisa tako da ova kompanija može znati na kojim ste mjestima bili i kada. Naravno, korisnici koji žele, mogu isključiti ove opcije, no kao što to znamo s Facebooka, veliki broj ljudi voli se pohvaliti s mjestima koja posjećuju i te podatke, osim što dijele sa svojim prijateljima, dijele i s Facebookom, odnosno Googleom.
Skeniranje Gmaila – dobro je poznato da Google skenira sve mailove koji se šalju putem Gmaila. U ovoj kompaniji kažu da ih ne zanima sadržaj poruka koje korisnici razmjenjuju, no skeniranjem dobivaju podatke o temama o kojima razgovaraju kako bi im pored tih mailova mogli plasirati što preciznije oglase. Tako, ako se putem Gmaila dopisujete o nekim putovanjima ili vjenčanju, pored mailova počet će se prikazivati reklame putničkih agencija i kompanija koje organiziraju vjenčanja, prodaja vjenčanica i slično.
Google ne štiti osjetljive podatke korisnika Chromea – jedno je nedavno istraživanje pokazalo kako Googleov preglednik internetskih stranica Chrome zadržava kopije osjetljivih osobnih informacija korisnika u svojim bazama podataka koje uopće nisu zaštićene niti sigurne. Na PC Magu zato upozoravaju korisnike da, nakon izvršavanja transakcija u kojima koriste 'osjetljive osobne podatke', izbrišu povijest surfanja Chromeom.
Google tražilica 'izbacivat' će i rezultate iz Gmaila!
Politika privatnosti – Google je prošle godine najavio novu politiku privatnost te je povezao pravila privatnosti više od sedamdeset servisa u samo jedan skup pravila. Također, uveli su korištenje jednog profila za korištenje svih njihovih servisa, umjesto dotadašnjeg korištenja različitih korisničkih imena za različite servise poput YouTubea, Bloggera, Googlea+ i slično.
Googleove naočale pratit će što gledate i što osjećate – nedavni Googleov patent upućuje na to da će ova kompanija pratiti što korisnici gledaju putem Googleovih naočala, a čak će moći znati što osjećaju dok gledaju te predmete.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook