Nadgledaju kupce!

Nećete vjerovati tko vas špijunira u trgovinama!

Slika nije dostupna
Sve više trgovina koriste lutke za odjeću koje imaju instaliranu kameru i softver za prepoznavanje lica putem kojih prate ponašanje posjetitelja i kupaca

Kada sljedeći put budete kupovali u trgovinama, pripazite na lutke za odjeću jer vas one možda špijuniraju i snimaju kamerom, a u budućnosti će vas možda i prisluškivati! Naime, sve veći broj velikih trgovina odjećom koristi posebne lutke koje sadrže EyeSee kameru i tehnologiju za prepoznavanje lica kakva se koristi na aerodromima za – identifikaciju kriminalaca.

Ovakve lutke prodaje kompanija Almax te se među njenim klijentima nalaze neki poznati trgovački lanci u Europi i SAD-u te, iako bi pomislili da se na ovaj način žele špijunirati kradljivci, njihova uloga jest promatranje ponašanja posjetitelja i kupaca kako bi se saznalo više o njihovim (kupovnim) navikama u trgovinama.

Kad su šefovi na odmoru, ONI će nadgledati zaposlenike!

Tako kamera smještena u oku lutke skuplja podatke poput godina, spola i rase kupaca te se ti podaci poslije mogu iskoristiti za uvođenje nekih promjena kako bi se trgovine prilagodile kupcima, odnosno kako bi poboljšali prodaju.

Neki od primjera o načinima na koji su ove lutke pomogle povećanju prodaje opisali su na stranicama Bloomberga na kojima kažu da su podaci u jednoj trgovini pokazali da su više od pedeset posto poslijepodnevnih posjetitelja djeca pa je ta trgovina povećala ponudu dječje robe, dok je jedna druga trgovina na jednom od svojih ulaza zaposlila osobu koja govori kineski jezik nakon što su podaci pokazali da Azijati čine čak trećinu posjetitelja koja poslije četiri sata popodne koristi taj ulaz.

Iako trgovine već koriste sigurnosne kamere s istom tehnologijom za prepoznavanje lica, kamere na lutkama puno su učinkovitije zato što se nalaze bliže posjetiteljima trgovinama i privlače više pažnje.

Zagreb pod danonoćnim nadzorom: Postavlja se čak 225 kamera

Mišljenja oko ove tehnologije su podijeljena pa je tako Uché Okonkwo iz konzultantske kompanije Luxe Corp novinarima Bloomberga rekao kako je softver koji može pratiti ponašanje ljudi u trgovinama, uz čuvanje njihove anonimnosti fantastičan i može 'poboljšati iskustvo šopinga', dok Colin Johnson iz Nordstroma kaže da trgovine moraju poštovati svoje kupce i znati gdje su im granice.

U Almaxu žele dodatno unaprijediti ove lutke pa već testiraju i lutke s mikrofonima koje bi trebale prisluškivati komentare posjetitelja i kupaca o odjeći u trgovinama – čini se da više nećemo morati samo paziti što pričamo pred drugim ljudima, već ćemo morati paziti o čemu pričamo i pred lutkama.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook