'Ako imate dobru ideju, počnite s njenom realizacijom danas! Za početak vašeg projekta nema boljeg trenutka od ovog upravo sada!' – ovo je savjet koji je u jednom nedavnom intervjuu svim mladim poduzetnicima dao Kevin Systrom, jedan od osnivača Instagrama, a kako se on 'preko noći' obogatio za kojih 400 milijuna dolara, ne bi ga bilo loše poslušati.
Systrom je u intervjuu za Forbes rekao kako je cijela priča oko Instagrama počela dok je radio u kompaniji Nextstop (zanimljivo je da je tada radio u marketingu jer nije imao formalno inženjersko obrazovanje, iako se ranije bavio programiranjem) te se u slobodno vrijeme sve ozbiljnije počeo baviti programiranjem.
Došao je na ideju razvoja aplikacije Burbn koja bi povezala opciju chekiranja iz Foursquarea s elementima Mafia Warsa te je nakon nekog vremena napustio dotadašnju kompaniju i zajedno s Mikeom Kriegerom osnovao Burbn. Ova je aplikacija omogućavala chekiranja na lokacijama, planiranja za budućnost (buduća prijavljivanja), skupljanje bodova za druženje s prijateljima i dijeljenje fotografija, no nakon nekog vremena odlučili su se orijentirati samo na jednu stvar koju moraju napraviti savršeno, a ta je stvar bila fotografija.
Tako je krajem 2010. nastao Instagram, aplikacija koja korisnicima omogućava dijeljenje, uređivanje, lajkanje i komentiranje fotografija te praćenje drugih korisnika.
Sljedeći cilj - sto milijuna korisnika!
U samo tjedan dana od lansiranja aplikacija je već imala 200 tisuća korisnika, a ta se broja strelovito povećavala pa je nakon samo tri mjeseca Instagram koristilo oko 4 milijuna vlasnika iPhonea. U travnju ove godine ta se brojka već popela na 30 milijuna korisnika iPhonea, a s korisnicima Androida i na 35 milijuna – iako su neki korisnici najavili gašenje profila na Instagramu nakon preuzimanja Facebooka, ova je aplikacija sada dobila toliki publicitet i postala toliko poznata da je ubrzo postala najpopularnija besplatna aplikacija u App Storeu.
Zuckerbergova milijarda dolara razljutila milijune korisnika!
S obzirom na trenutnu popularnost neki analitičari već predviđaju da bi broj korisnika Instagrama u budućnosti mogao doseći nevjerojatnih sto milijuna.
Zajedno s povećanjem broja korisnika, rasla je i vrijednost Instagrama (iako ova kompanija trenutno nema neki poslovni modela putem kojeg bi unovčila tu popularnost) pa je tako s posljednjom rundom financiranja njena vrijednost procijenjena na 500 milijuna dolara, da bi je nedugo nakon toga Facebook preuzeo za milijardu dolara.
Trud Systroma i njegovog kolege tako se isplatio puno prije nego su se tome mogli nadati, a sigurno je da nisu očekivali da bi se vrijednost njihove kompanije mogla doseći ovako veliku cifru.
Zuckerbergova milijarda sve je zaposlenike ove kompanije (ima ih 13, mada na Mashableu kažu da ta brojka ne mora biti točna te da je broj zaposlenih između 9 i 13) učinila milijunašima, a velik su novac zaradili i fondovi koji su među prvima uložili u ovu kompaniju.
Prema podacima koje je objavio Wired, Kevin Systrom držao je 40 posto ove kompanije tako da je od prije nekoliko dana bogatiji za 400 milijuna dolara, Mike Krieger držao je deset posto Instagrama pa je on zaradio sto milijuna dolara, dok je fond Benchmark Capital koji je prošle godine u ovu kompaniju uložio sedam milijuna dolara, sada zaradio čak 180 milijuna dolara. Ostatak novca pripast će ostalim investitorima, dok će zaposlenici podijeliti oko sto milijuna dolara.
Na brojnim portalima ovih dana možemo pročitati kako će Kevin Systrom postati uzor mnogim mladim poduzetnicima jer je pokazao da, ako imate dobru (i jednostavnu ideju) i znate kako je pravilno realizirati, možete uspjeti i zaraditi milijune, odnosno stotine milijuna dolara.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.