Sve više kompanija razvija tehnologije koje bi u budućnosti trebale zamijeniti vozače te u potpunosti upravljati automobilima, no proći će još dosta vremena prije nego počnemo vjerovati računalima i prepustimo im 'mjesto za volanom'. Ako je vjerovati Googleu čiji su automobili bez vozača već prešli stotine tisuća kilometara na američkim cestama, ne samo da se ne trebamo bojati računala koja će upravljati automobilima, već njihovi podaci pokazuju da su ta računala sigurniji vozači od ljudi.
Sigurnija budućnost? Računala koja će spasiti tisuće života!
Naime, podaci iz njihovih automobila pokazali su da su, dok su njima upravljala računala, vožnja i upravljanje bili sigurniji i udobniji u odnosu na vrijeme kada su kontrolu nad tim automobilima preuzeli ljudi. 'Naši automobili voze puno sigurnije kada njima upravljaju računala, nego naši profesionalni vozači', rekao je voditelj ovog Googleovog projekta Chris Urmson na nedavnoj konferenciji u Santa Clari te je dodao kako su pokreti automobila, ubrzavanje i kočenje puno oštriji i prenagli kada njima upravljaju ljudi u odnosu na računala.
Također, softver automobila puno je bolji u održavanju sigurnog razmaka u odnosu na druga vozila pa je smanjena opasnost od sudara i prometnih nesreća. Također, Urmson je rekao kako razvijaju i novu upravljačku ploču automobila putem koje bi putnici u automobilu imali informacije o načinu na koji računalo upravlja automobilom te bi tu dobili i obavijest o tome kada bi iz određenih razloga ljudi mogli preuzeti kontrolu nad automobilom.
Na Mashableu podsjećaju da je Google počeo s testiranjima ovakvih automobila još 2010. godine te su u ovoj kompaniji više puta naglasili kako su stalno u kontaktu s proizvođačima automobila koji bi im trebali pomoći u unaprjeđenju tehnologije za upravljanje automobilima. Jedan od problema do kojeg će sigurno doći u budućnosti su prometne nesreće i pitanje odgovornosti za nesreće koje izazovu automobili bez vozača.
Automobil kojim 'upravljaju duhovi'...
Chris Urmson kaže da će, u slučaju da je takav automobili izazvao sudar, krivnja biti na proizvođaču automobila, a da će zahvaljujući podacima koji se pohranjuju u automobilu znati točno što se dogodilo te se nećemo morati oslanjati na 'nepouzdane izjave očevidaca'.
Kao primjer uzeo je prometnu nesreću u kojoj je sudjelovao jedan njihov automobil – podaci su pokazali da se Googleov automobil polako zaustavio, dok neoprezni vozač iz automobila iza nije na vrijeme reagirao te se zabio u Googleov automobil.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook