Nakon izlaska na burzu Facebook je počeo tražiti načine za dodatnu zaradu – u prvom redu orijentirali su se na mobilno tržište, ali pronašli su i još jedan način unovčavanja korištenja ove društvene mreže – naplaćivanjem nekih objava korisnika. O opciji naplaćivanja objava govorilo se već sredinom godine kada je Facebook ovu opciju testirao u Novom Zelenadu, a sada je postala dostupna i nekim korisnicima u SAD-u.
Nova aplikacija: Uskoro ćemo i poklone slati putem Facebooka
Tako će korisnici koji žele da njihove objave ili fotografije vidi veći broj prijatelja na Facebooku moći odabrati opciju 'Promote' (ova se opcija nalazi pored opcija Like, Komentiraj i Podijeli), morat će platiti određeni novčani iznos nakon čega će se njihova objava pojaviti u News Feedu puno većeg broja njihovih prijatelja, odnosno duže će se zadržavati pri vrhu novosti. U ovoj kompaniji kažu da razmišljaju o različitim cjenovnim modelima za ovu opciju, a korisnici kojima je ona trenutno dostupna kažu da promotivna objava najčešće košta sedam dolara.
Slična opcija do sada je bila rezervirana samo za kompanije koje na ovaj način reklamiraju svoje objave (stranice, proizvode), a čini se da ćemo u budućnosti viđati i promotivne objave prijatelja željnih pažnje koji će plaćati kako bi njihove objave i fotografije bile dostupne većem broju korisnika.
Novinar CNN-a pitao je neke korisnike Facebooka što misle o ovoj opcije te su njihova mišljenja podijeljena – neki smatraju da bi ova opcija mogla biti zanimljiva za političare, poslovnjake i narcisoidne osobe, a beskorisna za sve ostale 'obične' korisnike, dok drugi smatraju da bi na ovaj način mogli vidjeti više zanimljivih objava (pod pretpostavkom da, ako ljudi već plate objavu, ona bi ipak trebala biti zanimljiva) svojih prijatelja.
Pogledajte kako točno Facebook prati vaše aktivnosti na internetu
Na The Vergeu napominju da promotivne objave nisu namijenjene svakodnevnom korištenju i plaćanju nekih 'običnih' objava, već kako bi korisnici naglasili i izdvojili neke važne događaje u životu poput rođendana, vjenčanja, odnosno kada žele obavijestiti što veći broj ljudi da su npr. izgubili kućnog ljubimca, da traže novog cimera ili slično, no sigurno je da će se uvijek naći dio korisnika ove društvene mreže koji će plaćati samo kako bi njihove (nevažne) objave postale vidljive što većem broju korisnika.
Što vi mislite o ovoj novosti – da li bi platili 40-50 kn Facebooku kako bi vaša objava bila vidljiva puno većem broju prijatelja?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook