Nije više zabavno...

Evo zašto nije dobro imati previše prijatelja na Facebooku

Slika nije dostupna
Facebook je poput zabave na kojoj korisnici piju i uživaju sve dok ne shvate da su se toj zabavi pridružili i njihova znatiželjna teta i šef

 'Facebook je nekada bio kao velika zabava za sve vaše prijatelje na kojoj ste mogli plesati, piti i zavoditi, ali danas su se toj zabavi pridružili i vaši roditelji i šef s posla pa je ona postala vrlo tjeskobna', ovako je najpopularniju mrežu na svijetu komentirao Ben Marder, autor nedavnog istraživanja o Facebooku provedenog na sveučilištu u Edinburghu.

Zbog ovih statusa vas ne vole na Facebooku

Ovo je istraživanje, među inim, pokazalo i da nije uvijek dobro imati previše prijatelja na Facebooku jer to može dovesti do stresa, pogotovo ako ti prijatelji pripadaju različitim društvenim skupinama. Njegov autor kaže da su društvene mreže općenito postale arene za samopromociju u kojima je mnogim korisnicima najbitnije da imaju puno prijatelja i puno lajkova i komentara na njihove objave, no takvo razmišljanje može dovesti i do 'društvene tjeskobe'.

Do takve tjeskobe najčešće dolazi kada se korisnici na Facebooku prikazuju u svjetlu koje neće odgovarati svim njihovim prijateljima na ovoj mreži. Najbolji primjer za to su fotografije noćnih izlazaka koje korisnici objavljuju i na kojima su označeni – ludi noćni provodi i fotografije na kojima su korisnici pijani možda su zabavni njihovim prijateljima, no takve se slike sigurno neće svidjeti roditeljima, rodbini, nekim kolegama s posla ili šefu (s kojima su mnogi povezani putem društvenih mreža).

Evo što sve društvene mreže poslodavcima otkrivaju o nama!

Te ih fotografije u očima tih ljudi prikazuju u nekom potpuno novom svijetlu, što može izazvati tjeskobu i stres, a s obzirom da je ovo istraživanje pokazalo da samo trećina ispitanih koristi postavke privatnosti Facebooka, jasno je da su njihove 'pijane fotografije' i nezgodni statusi dostupni puno većem broju ljudi od njihovih prijatelja zbog čega bi u budućnosti možda mogli imati i problema jer je poznato da poslodavci prate potencijalne zaposlenike na društvenim mrežama te bi upravo neka takva fotografija ili objavljeni status mogli biti presudni prilikom donošenja odluke o zaposlenju.

Od ostalih zanimljivih rezultata koji su dobiveni ovim istraživanjem, na Huffington Postu izdvajaju i podatak da je više od 63 posto korisnika Facebooka povezano s bivšim partnerima, dok je sa sadašnjim partnerima povezano samo njih 56 posto te napominju da je ovo istraživanje još jednom pokazalo da je za korisnike Facebooka 'ova mreža bila zabavna sve dok se na njoj nisu pojavili njihova znatiželjna teta i šef'.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook